والـــی فــراه: افراد نفوذی در میان نیروهای امنیتی حضور دارند

گزارشگر:سه شنبه 15 حوت 1396 - ۱۴ حوت ۱۳۹۶

mandegar-3عبدالبصیرسالنگی والی فراه می‌گوید، یکی از دلیل‌های افزایش تلفات نیروهای امنیتی حضور افراد نفوذی اند که با طالبان ارتباط دارند.
به گفتۀ والی فراه، برخی فرماند‌هان پاسگاها، افرادی را به صورت خودسر و بدون تحقیق وبررسی به عنوان سرباز استخدام کرده اند که، این موضوع تلفات نیروهای امنیتی را افزایش داده است.
سالنگی می گوید که او چندین پاسگاه‌ پولیس نظم عامه و اردوی ملی را ازنزدیک بررسی کرده است؛ و یافته‌هایش نشان می‌دهد که ارتباط درونی پاسگاها با طالبان دلیل بالا رفتن تلفات نیروهای امنیتی بوده است.
والی فراه، ناهماهنگی میان نهادهای امنیتی، فعالیت گستردۀ طالبان، کمبود تجهیزات و منظم نبودن تشکیلات نیروهای امنیتی را، از دیگر عوامل افزایش تلفات نیروهای امنیتی دراین ولایت می‌خواند.
والی فراه می افزاید که برای جلوگیری ازتلفات نیروهای امنیتی، دستور تشکیل هیئتی را داده است تا تمام پاسگاهای نیروهای امنیتی را بررسی کرده و افراد خودسر را اخراج کنند.
والی فراه می گوید که براساس ارزیابی‌ها، بیش از ۶۳۵۰ طالب مسلح در۱۰ ولسوالی و مسیر راه‌های این ولایت فعالیت دارند؛ که این امر رفت و آمد نیروهای دولتی را با مشکل مواجه کرده است.
سخنان والی فراه درحالی بیان می‌شود که بر اساس برخی گزارش‌ها در یک ماه گذشته دست کم ۴۰ تن از نیروهای امنیتی در حمله‌های طالبان کشته شده اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.