طالبان کنفرانس صلح اندونزیا را بایکوت کرد

گزارشگر:یک شنبه 20 حوت 1396 - ۱۹ حوت ۱۳۹۶

طالبان روز شنبه به نخبگان اسلامی تاکید کرد تا در کنفرانس صلحی که قرار است در اندونزیا و با هدف دستیابی به توافق و حمایت از مذاکرات احتمالی صلح در افغانستان برگزار شود، شرکت نکنند.
mandegar-3به گزارش خبرگزاری رویترز، این درخواست در پی پیشنهاد ماه گذشته اشرف غنی، رییس‌جمهوری افغانستان در برگزاری مذاکرات صلح با طالبان و در پی آن مطرح شد که قدرت‌های بین‌المللی به دنبال اعمال فشار بر این جنبش به منظور پذیرش مذاکرات با هدف پایان دادن به جنگ ۱۶ ساله در افغانستان هستند.
طالبان تاکنون به این پیشنهاد پاسخی نداده است و امروز اعلام کرد که کنفرانس پیشنهادی نخبگان مذهبی از افغانستان، پاکستان و اندونزی با هدف مشروع ساختن حضور مهاجمان خارجی در کشور اسلامی افغانستان است.
طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد: این کنفرانس که به پیشنهاد جوکو ویدودو، رییس‌جمهوری اندونزیا در جنوری قرار است در اواخر ماه جاری میلادی برگزار شود تلاشی برای نشان دادن «جهادی ترسناک» در افغانستان به عنوان یک «اقدام غیرقانونی» است.
در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: با حضور خود در این کنفرانس به مهاجمان در افغانستان اجازه ندهید تا از نامتان و حضورتان در این کنفرانس به عنوان ابزاری برای حضور در این رویداد استفاده کنند.
طالبان پیشنهاد مذاکره با آمریکا را درباره توافق احتمالی صلح مطرح کرده اما تاکنون مذاکرات مستقیم با دولت حامی غرب در کابل را که به گفته آنها «رژیم غیرمشروع وضع شده خارجی» است، رد کرده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.