رییس اجرایی: مشکل ارگ و نور در حال حل شدن است

گزارشگر:سه شنبه 22 حوت 1396 - ۲۱ حوت ۱۳۹۶

mandegar-3پس از نشر گزارش‌ها در مورد توافق ارگ و عطا محمد نور، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیۀ حکومت افغانستان گفته است که مشکل میان ارگ و آقای نور در حال حل شدن است.
آقای عبدالله که روز دوشنبه (۲۱حوت) در نشست شورای وزیران صحبت می‌کرد، گفت: «در روزهای آخر سال بسیار خوشحال استیم، مسایلی که در ارتباط به ولایت بلخ هم بود در حال حل شدن است».
ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌یی در (۲۷ قوس) اعلام کرد که محمد اشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان استعفای عطا محمد نور را از ولایت بلخ منظور کرده و محمد داوود به عنوان والی تازۀ بلخ گماشته شده است.
این تصمیم رییس جمهور غنی، با واکنش تند عطامحمد نور، مواجه شد و آقای نور، اعلام کرد که استعفای وی منتفی است.
اما در نیمه‌های ماه جاری خورشیدی، رییس عمومی امنیت ملی افغانستان و رئیس دفتر رییس جمهور غنی، برای گفت‌وگو به ولایت بلخ رفتند و ظاهرأ در همین دیدارها دوطرف به توافق رسیده اند.
آقای عبدالله، نخستن مقام بلندپایۀ حکومتی است که در این مورد صحبت کرد، هرچند تا اکنون جزئیات این توافق روشن نیست.
پیش از این، مسؤولان دفتر رسانه‌های ریاست جمهوری افغانستان گفته بودند که آنان از همان نخست، تلاش برای حل شدن این مشکل داشتند.
تا اکنون آقای ستانکزی، آقای رحیمی و آقای نور در مورد این توافق، چیزی نگفته اند.
پیام صلح حکومت
آقای عبدالله در بخش دیگر سخنانش، گفت که پیام صلح حکومت افغانستان که در نشست دوم پروسۀ کابل اعلام شد، مورد استقبال بین‌المللی قرار گرفت و این پیام صلح، تعهد همیشگی حکومت این کشور را نشان می‌دهد.
اما آقای عبدالله افزود تا اکنون پاسخی را که از جانب گروه طالبان «توقع» داشتند به دست نیاورده اند.
رییس اجرایی افغانستان گفت، آنانی که پیام صلح را رد می‌کنند و مرتکب «جنایت» می‌شوند، نام‌های شان در صفحۀ «تاریک تاریخ» افغانستان جا خواهد داشت.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.