شـکایت مجـدد قـطر از امـارات در شـورای امنیت

گزارشگر:شنبه 26 حوت 1396 - ۲۵ حوت ۱۳۹۶

mandegar-3هیئت قطر در سازمان ملل در دو نامه به دبیرکل این سازمان و رئیس شورای امنیت از امارات به دلیل نقض حریم هوایی این کشور شکایت کرد.
به گزارش الجزیره، در این شکایتنامه آمده است که چهارم ماه میلادی جاری یک هواپیمای نظامی امارات از نوع «سی ان۳۵» حریم هوایی قطر را نقض کرد. این اقدام نقض آشکار و خطرناک قوانین بین المللی و ادامه نقض مکرر حاکمیت قطر توسط امارات و تلاشش برای ایجاد حوادثی است که نتایج وخیمی بر امنیت و ثبات منطقه خواهد داشت.
قطر مجددا از سازمان ملل خواست اقدامات لازم را برای حفظ امنیت و صلح بین المللی و پایان دادن به نقض‌های مکرر امارات اتخاذ کند.
در این شکایتنامه آمده است: قطر که بر ادامه سیاست خویشتن‌داری حساب باز کرده هرگونه نقض حاکمیتش را محکوم می‌کند و حق دارد به این نقض‌ها پاسخ دهد. قطر هرگز در اتخاذ اقدامات لازم برای حمایت از حاکمیت و مرزهای خود و امنیت ملی‌اش تردید نخواهد کرد.
امارات، عربستان، بحرین و مصر از جون گذشته قطر را به اتهام حمایت از تروریسم تحریم کرده‌اند.
از سوی دیگر خلفان المنصوری، نماینده دائم قطر در دفتر سازمان ملل در ژنو تأکید کرد که گزارش هیئت فنی دفتر کمیساریای حقوق بشر درباره تأثیر بحران شورای همکاری خلیج فارس بر حقوق بشر در نوامبر گذشته تأکید می‌کند که تدابیر کشورهای محاصره کننده علیه قطر اقدامات ظالمه و یکجانبه است.
وی از شورای حقوق بشر و نهادهای ذی‌ربط خواست برای توقف نقض‌های حقوق بشر اقدام جدی اتخاذ کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.