نماینده‌گان مجلس: مسوولان امنیتی می‌دانند چه کسی تروریستان را حمایت می‌کند

گزارشگر:یک شنبه 4 حمل 1397 - ۰۴ حمل ۱۳۹۷

mandegar-3حملۀ انتحاری روز نخست سال جدید خورشیدی در کابل و انفجار شام جمعه یک موتر بمب در هلمند، واکنش تند اعضای مجلس نمایندگان را برانگیخته است.
شماری از نمایندگان در نشست عمومی دیروز مجلس گفتند رییس عمومی امنیت ملی می‌داند که انتحاری‌ها در کجا هستند؛ اما هیچ اقدامی در جهت دستگیری یا خنثاکردن حملات‌شان نمی‌کند.
شکیبا هاشمی و نظیفه ذکی، از اعضای مجلس نمایندگان گفتند آقای ستانکزی بارها از ما خواسته است که حمایتش کنیم و او خود می‌داند که چه کسی از تروریست‌ها حمایت می‌کند. اما اکنون چرا جلو آن‌ها گرفته نمی‌شود؟
در همین حال شمار دیگری از اعضای مجلس نمایندگان، مسؤولان امنیتی را در بخش تأمین امنیت به بی‌پروایی متهم می‌کنند و خواهان استیضاح آن‌ها هستند.
نفیسه عظیمی و محمدعارف رحمانی از این جمع، خطاب به رییس مجلس گفتند آقای ستانکزی، رییس امنیتی ملی و آقای برمک، وزیر داخله باید استیضاح شوند.
گفتنی‌ است که در حمله‌ انتحاری در نزدیکی دانشگاه کابل -که گروه داعش مسؤولیت آن را به عهده گرفت- ۲۹ تن جان باختند و بیش از ۵۰ تن دیگر زخم برداشتند. هم‌چنان انفجار موتر بمب‌گذاری‌شدۀ شام گذشته در شهر لشکرگاه‌ِ هلمند ۱۵ کشته و بیش از ۵۰ زخمی برجا گذاشت.
هنوز مسؤولیت انفجار هلمند را کسی نپذیرفته است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.