اعتراض مدنی هلمند‌ی‌ها ادامه دارد

- ۱۰ حمل ۱۳۹۷

mandegar-3اعتصاب غذایی تعدادی از باشندگان ولایت هلمند برای صلح خواهی و در اعتراض به جنگ روز جمعه نیز ادامه یافت.
این اعتصاب کنندگان شامل زنان و مردان هلمندی، می‌گویند تا زمانی که حداقل برای دو روز «آتش بس» نشود، آنان اعتصاب شان را ادامه خواهند داد.
اقبال خیبر، یکی از اعتصاب کنندگان به صدای امریکا گفت، روز گذشته از آدرس گروه طالبان پیامی را دریافت کردند و در آن پیام، از آنان خواسته شده که «این حرکت مردمی قبل از گفت‌وگو با طالبان، نخست با نیروهای خارجی در خوراب و میدان هوایی کندهار گفت‌وگو کنند تا جلو بمباری‌ها گرفته شود».
آقای خیبر افزود آنان تا زمانی که خواست‌های شان پذیرفته نشود به اعتصاب غذایی ادامه خواهند داد.
در همین حال مقام‌های محلی در ولایت هلمند به خیمۀ اعتصاب کنندگان رفته و وعده کرده اند که آتش بس خواهند کرد.
مجاهد الله صفاری، معاون سرپرست ولایت هلمند به صدای امریکا گفت که از تلاش‌های حکومت افغانستان برای مذاکرات بین الافغانی حمایت می‌کنند.
آقای صفاری افزود: « ما به احترام اعتصاب غذایی از این حرکت مردمی حمایت می‌کنیم و به خواست آتش بس نیز لبیک می‌گوییم، اگر طالبان مسلح بخواهند با میانجیگیری این حرکت مردمی مذاکرات و یا هم آتش بس کنند حکومت بدون قید و شرط حاضر است، هرزمانی که آنان حاضر به مذاکرات شدند و اعتصاب کنندگان خواستار آتش بس، ما در همان لحظه می‌پذیریم».
شماری از باشندگان ولایت هلمند در جنوب افغانستان در اعتراض به خشونت های جاری در این ولایت و حمایت از صلح روز پنجشنبه (نهم حمل) خیمه تحصن برپا کرده اعتصاب غذایی نموده اند.
قرار بود معترضان هلمندی روز پنجشنبه از لشکرگاه، مرکز هلمند تا مناطق تحت تصرف گروه طالبان در ولسوالی موسی قلعه راهپیمایی کنند، اما گروه طالبان به معترضان گفت که وارد مناطق تحت تصرف آن گروه نشوند.
حسینه احساس، یکی از معترضان هلمندی به صدای امریکا گفت زنان از ۱۴ ولسوالی هلمند به خاطر اعتراض در برابر خشونت و جنگ در زیر خیمه تحصن در لشکرگاه دور هم جمع شده اند.
خانم احساس افزود که هیچ فرد حکومتی و سیاسی در میان این زنان معترض نیست.
زنان هلمندی نیز به معترضان ضد جنگ در خیمه تحصن لشکرگاه پیوسته اند.
زنان هلمندی نیز به معترضان ضد جنگ در خیمه تحصن لشکرگاه پیوسته اند.
حسینه احساس گفت: «ما به طرف های درگیر جنگ چادر زنان پشتون را می گیرم (از آنان التماس می کنیم) که صلح کنند. قربانیان اصلی جنگ ما زنان استیم. در این جنگ پسر ما، شوهر ما و برادر ما کشته می شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.