بانوی نخست مانع دو باره نامزدشدن رییس‌جمهور است

گزارشگر:ابوبکر صدیق/ یک شنبه 19 حمل 1397 - ۱۸ حمل ۱۳۹۷

رولا غنی بانوی نخست کشور به سبب افزایش استرس‌های روحی رییس جمهور محمد اشرف غنی، مانع نامزدی او در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری کشور شده است.
mandegar-3هارون نجفی‌زاده خبرنگار بی بی سی، از قول برخی منابع در صفحۀ تویتر خود نگاشته که “منابع متعدد گفته‌اند که بانوی اول کشور رولا غنی مخالف نامزدی دوباره محمد اشرف غنی به کرسی ریاست جمهوری در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری است”.
دلیل این ممانعت، افزایش اختلالات روانی و استرس‌زای ناشی از بیماری سرطان است که آقای غنی به آن گرفتار است.
آقای نجفی زاده افزوده که فشار کار بالای آقای غنی که بیماری سرطان نیز داشته است، سبب شده تا وضعیت صحی آن بدتر شود. هم‌چنان، او گفته که این کار سبب شده تا آقای رییس جمهور چند ملاقات بیرونی ] با مقامات ارشد خارجی و سفر به چند کشور بیرونی [ را نیز لغو کند.
به نوشتۀ او، اما هوادران و تیم آقای غنی طرف‌دار ماندن] دوباره نامزد شدن[ او در کرسی ریاست جمهور هستند. او گفته که آیا بانوی با نفوذ توان چیره شدن به تیم بلند پرواز را دارد؟
در همین حال، برخی از نزدیکان آقای غنی این گفته‌های آقای نجفی‌زاده را تکذیب کرده‌اند. فضل فضلی، مشاور نزدیک آقاغنی در صفحۀ تویترش نوشته که باید برای اثبات این ادعای‌تان اسناد نشر کنید، در غیر صورت این خبر به هر نیتی که نشر شده باشد، صحت ندارد و شایعه‌یی بیش نیست.
او افزود که «استرس» تشخیص یک تکلیف روانی است که باید در این مورد راپور صحی (گزارش صحی) در دست داشته باشید.
این مشاور آقای غنی گفته که منتظر نشر این راپور (گزارش صحی) که وجود ندارد هستیم.
اما، آقای نجفی‌زاده در پاسخ به این گفته‌های مشارو غنی چنین نکاشته است: تشکر از پیام‌تان جنانب فضلی! دقیقاَ چیزی تکذیب می‌گردد.
او با تأکید افزود که این چیزی نیست که ارگ آن را تأیید کند، اگر رییس جمهور بیمار نبود، چرا ملاقات ۱۴ مارچ را با وزیر دفاع ویلیامسن لغو کرد؟
او اضافه کرد که آیا بانوی اول واقعاَ از استرس رییس جمهور راضی است، آیا صحت رییس جمهور اجازه دوباره نامزد شدن را می‌دهد؟ یاهو!
هم‌چنان، هارون نجفی‌زاده ادامه داده است که اگر تلاش بر این است تا نام نزدیکان بانوی نخست را که از زبان رولا غنی شنیده‌اند که مخالف نامزدی دوباره اشرف غنی است را افشا کنم، تلاش بیهوده است.
او پرسیده که آیا چنین شفافیتی در دولت‌تان وجود دارد که گزارش منظم صحی از حالت رییس جمهور نشر کند؟
این در حالی است که برخی منابع گفته‌ اند که به علت افزایش استرسی که ناشی از بیماری رییس جمهور، او چند سفر خود را به کشورهای بیرونی اخیراَ لغو کرده است.
این گزارش‌ها در حالی نشر می‌شود که پس از به قدرت رسیدن محمد اشرف غنی به عنوان رییس حکومت وحدت ملی، خانوادۀ رولا غنی بانوی نخست کشور، در سایۀ این حکومت توانسته‌اند که مدیریت شرکت‌های زیاد مالیاتی را در دست گیرند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.