رییس اجرایی: به عـودت‌کننـده‌گان و بـی‌جاشده‌گـان در ولایت مـربوط‌شان زمیـن تـوزیع شـود

گزارشگر:چهارشنبه 22 حمل 1397 - ۲۱ حمل ۱۳۹۷

mandegar-3رییس اجرایی افغانستان روز سه‌شنبه در نشست کمیتۀ اجرایی بی‌جاشده‌گان و عودت‌کنندگان گفته است که با درنظرداشت شرایط امنیتی و اجتماعی در ولایات، ترجیحاً باید زمین به عودت‌کننده‌گان، بی‌جاشده‌گان و خانواده‌های شهدای نیروهای امنیتی در ولایات مربوط‌شان توزیع شود.
به گزارش دفتر رسانه‌یی ریاست اجرایی، عبدالله عبدالله با قدرانی از تلاش‌های کمیتۀ اجرایی بی‌جاشده‌گان و عودت‌کنندگان افزود که زمین باید به کسانی توزیع شود که دارای تذکرۀ تابعیت افغانستان باشند.
رییس اجرایی خاطر نشان ساخت که حکومت در گذشته از نداشتن برنامۀ عمل در زمینۀ رسیده‌گی به بی‌جاشده‌گان رنج می‎برد؛ اما خوش‌بختانه با تدوین چارچوب ملی بی‌جاشده‌گان و عودت‌کنندگان، گام

بسیار مهم در راستای رسیده‌گی به مطالبات و نیازمندی‌های بی‎جاشده‌گان برداشته شده است.
عبدالله عبدالله در بخشی از صحبت‌هایش با بیان این‌که حکومت در زمینۀ رسیده‌گی به وضعیت مهاجرین بی‌تفاوت نبوده است، تصریح کرد که در دیدار با نخست‌وزیران پاکستان و ترکیه دربارۀ مطالبات مهاجرین و رسیده‌گی به نیازمندی‌های آن‌ها صحبت همه‌جانبه داشته‌اند.
رییس اجراییه تأکید کرد که از هیچ تلاشی در راستای رسیده‌گی به خواست‌ها و مطالبات مشروع مهاجرین، عودت‎کننده‌گان و بی‌جاشده‌گان دریغ نخواهند ورزید.
در نشست کمیتۀ اجرایی بی‌جاشده‌گان و عودت‌کننده‌گان، در پیوند به پلان یک‌ساله ۷۰۰ هزار عودت‌کننده از پاکستان و ۴۰۰ هزار تن از ایران در سال ۲۰۱۸ بحث شد و فیصله گردید که این پلان‌ها باید برای چهار سال تنظیم شوند.
قرار است پلان جامع عودت‌کننده‌گان تا ۱۵ روز دیگر نهایی گردد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.