هشدار از بی‎‌برقی و بی‌آبی در هرات

- ۱۵ جدی ۱۳۹۱

شورای ولایتی هرات روز پنجشنبه در یک تجمع اعتراضی در استدیوم ورزشی این شهر از کم توجهی مسوولان به تامین برق و آب این ولایت انتقاد کرده و هشدار دادند که اگر به این موضوع رسیدگی نشود، دروازه شورای ولایتی را خواهند بست.
اعضای شورای ولایتی هرات روز پنجشنبه در یک گردهمایی اعتراض آمیز در استدیوم ورزشی هرات، مسوولان حکومت مرکزی را متهم به بی توجهی در ارایه خدمات اولیه زندگی از جمله آب و برق نمودند. حدود ۱۰۰ تن از باشندگان هرات نیز در این تجمع اعضای شورای ولایتی را همراهی می کردند.
هرات که برق مورد نیازش را از ایران و ترکمنستان تامین می کند، همه ساله در فصل زمستان با مشکل کمبود و یا قطع برق مواجه می شود که زندگی روزمره را برای باشندگان این ولایت بسیار دشوار می سازد.
داکتر عبدالظاهر فیض زاده، رییس شورای ولایتی هرات گفت: «با وجود این که همه ساله در فصل زمستان مشکل برق در ولایت هرات وجود دارد، اما مسوولان حکومت مرکزی برای حل آن هیچ برنامه عملی ندارند». رییس شورای ولایتی هرات هشدار داد که اگر دولت مرکزی برای این مشکل اقدام جدی نکند، اعضای این شورا فراخوان ملی داده و دست به اعتراض های گسترده تری خواهند زد. شورای عالی ولایتی هرات از ۱۸ عضو تشکیل شده است.
شماری از باشندگان هرات نیز در این تجمع، شورای ولایتی هرات را همراهی می کردند. آن ها نیزدلیل قطع و ضعیف بودن برق را نبود مدیریت درست مسوولان مرکزی دولت افغانستان می دانند. جاوید رحیمی، یک تن از باشندگان هرات گفت: «هیات هایی که به خاطر رفع مشکل برق از سوی دولت مرکزی فرستاده می شوند، به فساد آغشته اند و به مشکل برق این ولایت رسیدگی نمی کنند».
فاروق حسینی، یک تن از علمای دینی هرات که در این گردهمایی اعتراضی شرکت کرده بود، گفت: «مردم این ولایت به خاطر عدم موجودیت برق و آب حتی نمی توانند به فرایض دینی خود رسیدگی کنند».
طی همین هفته خبرنگاران این ولایت نیز در اعتراض به کوتاهی های حکومت، در مقابل ریاست برق این ولایت اعتراض کردند. آن ها گفته بودند که این مشکل در روند کاری رسانه های مختلف این ولایت تاثیرات نامطلوب گذاشته است.
سرمای شدید زمستان، بیکاری، مشکلات در تامین آب و برق مورد نیاز و همزمان افزایش بیش از حد قیمت مواد اولیه غذایی، باشندگان این ولایت را دچار مشکلات زیادی در زندگی شان کرده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.