مانـور طالبـان در غـور

گزارشگر:سه شنبه 28 حمل 1397 - ۲۷ حمل ۱۳۹۷

شماری از اعضای شورای ولایتی و فعالان مدنی غور می‌گویند، از چند روز به این‌سو گروه طالبان به ‌رهبری ملااحمدشاه، معاون طالبان غوری و ملاهجرت، یکی از فرماندهان این گروه در سه ولسوالی غربی این ولایت مانور نظامی برپا کرده‌ است.
mandegar-3عبدالرحمان عطشان،‌ معاون شورای ولایتی غور به سلام‌وطندار می‌گوید، جنگجویان طالبان در ولسوالی‌های شهرک، تولک و ساغر این ولایت حضور فعال دارند و در پی سازماندهی حملات‌ هستند.
به گفته‌ این عضو شورای ولایتی غور، طالبان در این ولسوالی‌ها افزون بر آموزش‌های نظامی در حال تبلیغ و بسیج مردم علیه حکومت می‌باشند. عطشان می‌گوید، اگر حکومت توجهی به تأمین امنیت این ولسوالی‌ها نکند، وضعیت امنیتی بدتر از این خواهد شد.
خدایار واقف، مسؤول جامعه‌ی مدنی غور نیز وضعیت امنیتی را در ولسوالی‌های غربی این ولایت نگران‌کننده می‌داند و می‌گوید، طالبان به‌شمول شاهراه غور- هرات، در سه ولسوالی غربی این ولایت نیز حضور گسترده دارند،‌ اما حکومت تاکنون در برابر فعالیت‌های این گروه خاموش بوده است.
با این حال، عبدالحی خطیبی،‌ سخنگوی والی غور اجرای مانور نظامی طالبان را رد می‌کند و می‌گوید، افراد این گروه تنها در مسیر شاهراه غور- هرات نسبتن حضور فعال‌تری دارند.
این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که اعضای شورای ولایتی و فعالان مدنی غور می‌گویند، همین اکنون نیز شش ولسوالی غربی این ولایت تحت تهدیدهای بلند گروه‌‌های تروریستی قرار دارد. به گفته‌ی آنان در تازه‌ترین درگیری‌ها در ولسوالی شهرک این ولایت، یک سرباز پولیس جان باخته و شماری هم زخمی شده‌اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.