در حمله به مرکز ثبت نام در بادغیس ۹ سرباز ارتش جان باختند

- ۰۳ ثور ۱۳۹۷

mandegar-3مقام‌های امنیتی بادغیس می‌گویند که به دنبال حمله گروهی طالبان بر چندین نقطه این ولایت، ۱۵ سرباز ارتش، پولیس ملی و خیزش مردمی کشته و چهار سرباز دیگر زخمی شده‌اند.
غلام سرور حیدری، آمر امنیت فرماندهی پولیس بادغیس، به صدای امریکا گفته که طالبان مسلح بر یک مرکز ثبت نام رای‌دهندگان در منطقه «باغبان» در پنج کیلومتری شهر قلعه نو مرکز این ولایت، حمله کرده‌اند که در این رویداد ۹سرباز ارتش ملی کشته و دو تن دیگر زخمی شده‌اند.
ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان می‌گوید: گروه طالبان این حمله را انجام داده اند.
اما وزارت دفاع افغانستان با نشر خبرنامه‌‌یی گفته است که ۹ سرباز اردو در نتیجه حملۀ اسلحۀ سنگین طالبان بر یک پوستۀ امنیتی در ساحه باغبانان مرکز ولایت بادغیس کشته شده اند.
بر اساس معلومات این وزارت، در این حمله چهار سرباز دیگر زخمی شده‌اند و اکنون آن ساحه تحت کنترول ارتش افغانستان است.
با آغاز پروسه ثبت نام رأی‌دهندگان در ۲۵ حمل، مخالفان مسلح دولت بر شماری از مراکز ثبت نام و توزیع تذکره در کابل و برخی ولایات حملاتی را انجام داده اند.
اتحادیه اروپایی با نشر خبرنامه‌‌یی گفته است که از آغاز پروسه ثبت نام تا اکنون، مخالفان مسلح دولت بر مراکز ثبت نام در کابل، غور، بادغیس و ننگرهار حملاتی را انجام داده اند.
در خبرنامه آمده است که این گونه حملات نمی‌تواند جلو روند دموکراسی را در افغانستان بگیرد. اتحادیه اروپایی ضمن نکوهش حمله بر مراکز ثبت نام رأی‌دهندگان، تأکید کرده است که در کنار اشهروندان افغانستان باقی می‌مانند.
درگیری ولسوالی قادس
در یک رویداد دیگر، طالبان مسلح با حمله گسترده بر منطقه «لنگر» در ولسوالی قادس ولایت بادغیس، کنترول این منطقه را به دست گرفته و یک منسوب پولیس ملی، یک پولیس محلی و یک تن از نیروهای خیزش مردمی را کشته اند.
غلام سرور حیدری، آمر امنیت فرماندهی پولیس بادغیس ضمن تایید این رویداد گفت که طالبان هم‌چنان با حمله بر یک پوسته سربازان پولیس ملی در منطقه «جوالق» در ۱۲ کیلومتری ولسوالی قادس؛ سه سرباز پولیس ملی را کشته و چهار تن دیگر را زخمی کرده‌اند.
هم‌چنان، آمر امنیت فرماندهی پولیس بادغیس، گفت که برای تامین امنیت بیشتر این مناطق، نیروهای تازه نفس را به این ساحات اعزام شده است.
اما طالبان تا کنون در مورد حملات در ساحۀ لنگر و جوالق ولایت بادغیس ابراز نظری نکرده اند.
عبدالعزیز بیگ، رییس شورای ولایتی بادغیس، نیز این آمار را تایید کرد و گفت که به دلیل ضعف مدیریتی مقام‌های محلی و امنیتی؛ ناامنی در نقاط مختلف این ولایت افزایش یافته است.
آقای بیگ، افزود که از پنج ماه به این سو؛ این ولایت را سرپرست اداره می‌کند و هیچ فردی به عنوان والی مقرر نشده است.
رییس شورای ولایتی بادغیس، هم‌چنان گفت که تصمیم دارند تا در اعتراض به افزایش ناامنی‌ها در این ولایت، سر از فردا سه شنبه شاهراه‌های این ولایت منتهی به ولایات هرات و فاریاب را مسدود کنند و اجازه کار را به مقام‌های محلی ندهند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.