سناتوران: جاسوسان شناسایی شوند

گزارشگر:دو شنبه 24 قوس 1393 - ۲۳ قوس ۱۳۹۳

اعضای مجلس سنا با اشاره به افزایش حملات انتحاری و دهشت‌افگنانه در کشور و به ویژه در شهر کابل، بار دیگر بر شناسایی جاسوسان در داخل ارگان‌های امنیتی تاکید کردند.
سناتوران می‌گویند، تا زمانی‌که جاسوسان در درون حکومت به ویژه ارگان‌های امنیتی جا نداشته باشند؛ چطور موفق به انجام حملات‌شان می‌شوند.
آنان همچنین از دولت می‌خواهند mnandegar-3که در استراتیژی امنیتی کشور به ویژه شهر کابل تجدید نظر کند.
علی اکبر جمشیدی رییس کمیسیون امور دفاعی مجلس سنا با اشاره بر حملات اخیر در کابل به ویژه حملات انتحاری بر موترهای حامل کارمندان وزارت دفاع گفت: سوال این‌جاست که چه‌گونه مخالفین به هدف می‌رسند و حملات‌شان را انجام می دهند؟آقای جمشیدی افزود:
«در درون حکومت به ویژه در چوکات نیروهای امنیتی، مزدوران بیگانه هستند که با مخالفین همکاری می‌کنند تا آنان به هدف برسند؛‌ باید آنان شناسایی شوند».
رییس کمیسیون امور دفاعی مجلس سنا با انتقاد از مقام‌های امنیتی خاطرنشان کرد که چرا آنان در مورد حضور جاسوسان در ارگان‌های امنیتی به مردم افغانستان وضاحت نمی‌دهند.
محمد حسن هوتک نیز بیان داشت: «هر روز یک حادثه در کابل رخ می‌دهد؛ وزارت دفاع و داخله باید در تدابیر امنیتی خودشان یک تغییر ایجاد کرده تا از این حادثات جلوگیری بتوانند».
داوود اساس نیز بر تصفیۀ ارگان‌های امنیتی و ادارات حکومتی تاکید ورزید.
هدایت الله رهایی نیز یادآور شد که حکومت در یک مسیر نامعلوم روان است و رهبران هیچ استراتیژی در مورد شناسایی مهره‌های بیرونی که در داخل حکومت جا گرفته اند، اتخاذ نکرده است.
سناتوران با تأکید بر این که تأمین امنیت از اشد ضرورت‌های مردم افغانستان است، از حکومت خواستند که هرچه عاجل طرح امنیتی موثری را در پیش گیرد.
به گفته آنان، حملات به حدی افزایش یافته و نگرانی در میان مردم ایجاد کرده که وقتی کسی صبح از خانه بیرون می‌شود امید ندارد که شب به خانه برگردد.
از سویی هم، فضل‌هادی مسلم یار رییس مجلس سنا نیز از حکومت خواست که نهادهای امنیتی را تقویت کرده، دوست و دشمن را تفکیک کند.
همچنین، آقای مسلم‌یار با انتقاد از نشر گزارش سنای امریکا در مورد شکنجه زندانیان توسط سیا، خاطرنشان کرد: « همان بدرفتاری امریکا در زندان‌های این کشور سبب تقویت تروریزم در افغانستان شده است».
گزارش کمیته اطلاعاتی سنای امریکا دو روز پیش گزارشی را در پیوند به بدرفتاری ماموران سیا در زندان‌های مربوط به امریکا در تمامی جهان منتشر کرد و این بدرفتاری از سوی دولت افغانستان نیز محکوم شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.