ناتو: پاکستان از سرازیر شدن منابع مالی به تروریستان جلوگیری کند

گزارشگر:یک شنبه 9 ثور 1397 - ۰۸ ثور ۱۳۹۷

mandegar-3سازمان ناتو از پاکستان خواسته در حل سیاسی منازعه افغانستان نقش فعال بگیرد و پناهگاه‌های تروریستان در خاکش را از بین ببرد و از سرازیر شدن منابع مالی به تروریستان جلوگیری کند.
پیمان اتلانتیک شمالی یا ناتو روز جمعه بار دیگر تعهد کرد تا قوای امنیتی و دفاعی أفغانستان را حمایت کند.
نشست وزرای خارجه ناتو که در بروکسل، پایتخت بلجیم، برگزار شده است، همچنین تاکید کرده است که اعضای ناتو از روند صلح حکومت افغانستان با گروه طالبان حمایت می‌کند.
در اعلامیه ناتو ذکر شده است که اعضای این پیمان از «راه حل سیاسی معضل افغانستان حمایت می‌کند تا خشونت در آن کشور خاتمه یابد؛ دست دهشت افگنی قطع شود و حقوق بشر همه شهروندان افغانستان، تامین گردد».
در اعلامیه همچنین از طالبان خواسته شده است تا آن گروه با استفاده از فراخوان صلح حکومت افغانستان به روند مذاکرات صلح بپیوندند.
در این اعلامیه گفته شده است «حال مسوولیت گروه طالبان است تا یک دور منازعه طولانی مدت را خاتمه بدهد.»
صدای امریکا نوشت که اعضای ناتو ضمن حمایت از کنفرانس تاشکند که به تاریخ ۲۷ مارچ در مورد روند مذاکرات صلح افغانستان، برگزار شده بود، تاکید کرده است که کشور های منطقه می‌توانند نقش قابل ملاحظه ای در تامین صلح و ثبات افغانستان ایفا کنند، به خصوص پاکستان که راه لوژستیکی را برای ماموریت حمایت قاطع در افغانستان فراهم می‌کند.»
در اعلامیه آمده است «باور به این داریم که پاکستان می‌تواند نقش مهمی را در روند صلح افغانستان که شامل تشویق طالبان برای تغییر محاسبات شان است، داشته باشد.»
اعضای ناتو همچنین از پاکستان خواسته است در حل سیاسی منازعه افغانستان نقش فعال بگیرد و پناهگاه‌های امن دهشت افگنان مستقر در آن کشور را از بین ببرد؛ از سرازیر شدن منابع مالی آنان و تردد تندروان در مرز با افغانستان جلوگیری کند».
در همین حال، کی بیلی هاچینسن، نماینده ایالات متحده در ناتو، در مصاحبه ای با رادیو آزادی گفته است که پاکستان باید نقش واقعی در تامین صلح و ثبات افغانستان بازی کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.