جرایم جنایی در کابل افزایش یافته است

گزارشگر:دوشنبه 10 ثور 1397 - ۰۹ ثور ۱۳۹۷

دیروز مراسم خاکسپاری جمعه‌خان کریمی بود، مرد ۵۴ ساله‌یی که روز پیش در منطقۀ قعلۀ پخشکِ چهارقعلۀ چهاردهی کابل به‌گونۀ مرموزی به قتل رسیده است. حال شماری از بستگان و نزدیکانش با نگرانی از افزایش جرایم جنایی، قتل و دزدی‌های مسلحانه می‌گویند، بی‌توجهی مقام‌های امنیتی در تأمین امنیت سبب شده است که آنان در چند ماه اخیر شاهد از دست‌دادن چهار تن از بستگان‌شان باشند.
جان‌محمد برادرزادۀ جمعه‌خان می‌گوید، کاکایش بامدادِ روز پیش به‌خاmandegar-3طر خرید نیازمندی‌های دکانش روانۀ شهر شد، اما ساعتی نگذشته بود که خبر زخمی‌شدنش را به آنان می‌دهند. به گفتۀ او، جمعه‌خان با هیچ فرد و گروهی دشمنی نداشته است.
حبیب‌الله بازل، وکیل مردم ساحۀ بهادرخان می‌گوید، جرایم جنایی افزایش یافته است، اما راه‌های مبارزه نیز به روی مردم باز است و اگر حکومت یا گروه‌های آدم‌کش تصور می‌کنند که می‌توانند از این طریق مردم را ساکت کنند، اشتباه کرده‌اند.
بصیر مجاهد، سخنگوی فرماندهی پولیس کابل به سلام‌وطندار می‌گوید، پولیس در زمینه بررسی‌هایش را آغاز کرده است. آقای مجاهد می‌پذیرد که هنوز هم مشکل‌های امنیتی در سطح شهر وجود دارد، اما آنان در تلاش شناسایی و بازداشت مجرم‌ها هستند.
نگرانی‌ها از افزایش جرایم جنایی در پایتخت درست زمانی بالا می‌گیرد که فرماندهی پولیس کابل حدود ۲ هفته پیش از کاهش ۵۰ درصدی این جرایم خبر داده بود.
با این حال، باشندگان روستای قعلۀ پخشکِ چهارقعلۀ چهاردهی شهر کابل هشدار داده می‌گویند، در صورتی که حکومت به خواست‌های آنان توجه جدی نکند، از حقوق قانونی و مدنی‌شان استفاده می‌کنند.
قتل، جرایم جنایی، دزدی‌های مسلحانه و پیامدهای آن تنها به قلعۀ پخشکِ کابل خلاصه نمی‌شود بلکه همۀ شهروندان کابل از این ناحیه نگران‌اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.