برخی نماینده‎‌گان مجلس: ارگ از افراد زورمند حمایت می‌کند

- ۱۶ جدی ۱۳۹۱

شماری از نماینده‌گان مجلس، ریاست‌جمهوری افغانستان را بر حمایت از افراد مسلح غیرمسوول متهم می‌سازند.
این نماینده‌های مردم ادعا می‌کنند که حمایت ریاست‌جمهوری از برخی متهمان سبب شده تا آنان به عدالت کشانیده نشوند.
به گفتۀ آن‌ها، با آن‌که چند ماه پیش حکم بازداشت امیرگل و کمین ولسوال و فرماندۀ پیشین امنیۀ ولسوالی بغلان مرکزی و عبدالحکیم شجاعی یک فرماندۀ محلی در ولایت ارزگان صادر شده، اما تا اکنون این افراد دستگیر نگردیده‌اند.
انجنیرصاحب خان عضو مجلس گفت: «شجاعی، قدیر، کمین و امیرگل این‌ها همه از ارگ حمایت می‌گردند. امروز چرا آیساف، ناتو و سه صد هزار نیروی ما که موجود اند، نمی‌توانند شجاعی، قدیر، کمین، امیرگل را به عدالت تسلیم کنند.»
اکبر ستانکزی عضو دیگر مجلس خطاب به وزیر داخله گفت: «پهلوانانی مانند شجاعی، فرمانده کمین، قدیر و سایر چنین افراد به کوه‌های بسیار بلند ریاست‌جمهوری رفته اند. به نظر من پایین کردن آنان از این کوه‌ها از توان شما بالا است، آیا شما اطمینان داده می‌توانید که این افراد را از کوه‌های ریاست‌جمهوری پایین ‌آورید؟»
امیرگل و کمین ولسوال و فرماندۀ امنیۀ سابق بغلان مرکزی ولایت بغلان حدود یک و نیم ماه پیش با برکناری‌شان از این سمت‌ها مخالفت کردند.
دادستانی کل افغانستان دستور بازداشت آنان را پس از آن صادر نمود که مراسم معرفی ولسوال و فرمانده امنیۀ جدید این ولسوالی را مورد حمله مسلحانه قرار دادند.
به اساس گزارش‌ها، این افراد اکنون در کابل به سر می‌برند و تلاش دارند تا خود را بی‌گناه ثابت کنند.
در این حال، حدود دو ماه پیش وزارت داخله تعهد سپرده بود که حکیم شجاعی یکی از فرماندهان مسلح محلی در ولایت ارزگان را که به چندین مورد قتل و سایر جرایم متهم می‌باشد، بازداشت می‌کند.
تعهدی که تا اکنون به آن جامۀ عمل پوشانیده نشده است.
اما جنرال مجتبی پتنگ وزیر داخله در جلسۀ عمومی روز شنبۀ مجلس نماینده‌گان اطمینان داد که شجاعی در جریان هفتۀ جاری دستگیر خواهد شد. او گفت: «ارگان‌های کشفی ما کار را بسیار نزدیک ساخته اند، من امیدوارم که در اواسط هفتهء جاری شجاعی بازداشت و به دادستانی تسلیم گردد. من همین هفته را آخرین مهلت تعیین کرده‌ام، شجاعی را خواهند آورد، شما مطمین باشید.»
ریاست‌جمهوری افغانستان تا اکنون در مورد این ادعای نماینده‌های مردم در مجلس  تبصره‌یی نکرده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.