دیدار رییس‌جمهور کرزی با دبیر شورای امنیت ملی ایران

- ۱۷ جدی ۱۳۹۱

سعید جلیلی دبیر شورای عالی امینت ملی ایران روز شنبه با حامد کرزی، رییس جمهور افغانستان دیدار کرده است.
در خبرنامه ریاست جمهوری افغانستان آمده است که در این دیدار بر گسترش روابط میان افغانستان و ایران و همکاری های اقتصادی میان این دو کشور صحبت شده است.
در این خبرنامه همچنین آمده است که رییس شورای امنیت جمهوری اسلامی ایران گفته است که روابط میان افغانستان و ایران «ممتاز» است.
به گفته آقای جلیلی، هر دو کشور تاریخ و فرهنگ مشترک دارند و ایران خواهان آن است که روابط و علایق میان دو کشور نهادینه شود.
در این دیدار هر دو طرف ضمن موافقت روی آغاز نشست‌های سه جانبه میان افغانستان، ایران و هند، بر ادامه همکاری‌ها، تقویت نهاد‌ها و انتقال تجارب میان دو کشور، تاکید کردند.
آقای جلیلی قبل از سفر به کابل در دیدار سه روزه از هند روی موضوعات مربوط به افغانستان با مقام های هندی گفت‌و‌گو کرده بود. آقای جلیلی از هند، وارد افغانستان شده است.
روز شنبه آقای جلیلی پیش از سفرش به افغانستان در یک نشست خبری گفت که در گفت‌وگو با دوستان هندی اعلام کردیم خواست ما وحدت، استقلال، تمامیت ارضی، پیشرفت و رفاه ملت افغانستان بوده و تمام توان ایران و هند خلاف قدرت های دیگر برای کمک به رشد و پیشرفت افغانستان است.
سفر آقای جلیلی در حالی صورت گرفته است که حامد کرزی، رییس جمهور افغانستان قرار است تا یک روز دیگر برای گفت‌و‌گو با دولت امریکا به این کشور سفر کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.