معترضان بزرگراه سه ولسوالی ماورای کوکچه را بستند

گزارشگر:سه شنبه 1 جوزا 1397 - ۳۱ ثور ۱۳۹۷

صدها تن از باشندگان منطقۀ شورتوغی ولسوالی خواجه بهاوالدین تخار، به‌ویژه کسانی که در سیلاب‌های اخیر متحمل خسارت شده‌اند، امروز بزرگراه سه ولسوالی ماورای کوکچه را به روی رفت‌وآمد بستند.
معترضان عدم توجه حکومت به خواست‌ها و زیان‌های سیلاب‌زده‌ها را علت این اعتراض می‌خوانند. اما زمانی‌که نیروهای ارتش از ولسوالی خواجه بهاوالدین به‌سوی مرکز تخار در حرکت بودند و از سوی آنان اجازۀ عبور نیافتند، اعتراض به خشونت کشیده شد و در اثر شلیک نیروهای ارتش ۴ تن از معترضان زخمی شدند. این حادثه به شمار معترضان افزود و اعتراض آنان به برپایی خیمۀ تحصن انجامید.
باسط و ذبیح‌الله دو تن از معترضان می‌گویند، بی‌توجهی حکومت در برابر اعتراض شهروندان و زیان‌های ناشی از سیلاب و دیگر حوادث طبیعی ناامیدکننده است.
سنت تیمور، سخنگوی والی تخار در گفت‌وگو با سلام‌وطندار، خواست معترضان را برحق می‌داند و می‌گوید، هیأتی از سوی حکومت فرستاده شده تا با مردم بنشیند و به خواست‌های آنان گوش دهد.
اسفالت جادۀ ماورای کوکچه یکی دیگر از خواست‌هایی است که معترضان پس از افزایش جمعیت‌شان از آن سخن می‌گویند. افزون بر این، آنان ادعای سخنگوی والی تخار را نیز رد می‌کنند و می‌گویند، تاکنون هیچ هیأتی از جانب حکومت نزد آنان نیامده است. تحصن‌کنندگان هشدار می‌دهند، اگر حکومت محلی تخار به خواست‌های‌شان رسیدگی نکند، به تحصن‌شان ادامه می‌دهند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.