مسوولان محلی تخار: ۳۰۰ جـوان به گـروه طالبـان پیـوسته‌ انـد

- ۰۸ جوزا ۱۳۹۷

mandegar-3مقام‌های محلی تخار می‌گوید که بیش از ۳۰۰ جوان به گروه طالبان پیوسته‌اند که عامل اصلی پیوستن آنها فقر و بیکاری است.
میراحمد قسیم عضو شورای ولایتی تخار با اشاره به موضوع گفته است که جوانان تخار از بیکاری و فقر به ستوه آمده و هیچ راهی جز پیوستن به گروه طالبان برای نجات از این معضل ندارند.
آقای قسیم تصریح می‌کند که طی دو ماه گذشته ملحق شدن جوانان به گروه طالبان به گونه بی سابقۀ افزایش یافته، اما حکومت محلی تاکنون هیچ اقدامی برای نجات آنها نکرده است .
این عضو شورای ولایتی تخار افزوده که این وضعیت بیشتر در مناطقی ناامن و تحت تهدید طالبان رخ می دهد که تاکنون در قریه جات ولسوالی‌های خواجه بهاوالدین٬ ینگی قلعه و چال، جوانان با طالبان هم دست شده و در حملات تروریستی آنان سهیم می شوند.
در همین حال، سنت الله تیمور سخنگوی والی تخار، پیوستن جوانان به گروه طالبان را نگران کننده خوانده تصریح می کند که مردم از فقر و بیکاری به ستوه آمده مجبور می شوند برای به دست آوردن لقمه نانی دست به کار های خلاف قانون بزنند.
آقای تیمور با انتقاد ازبی‌توجهی حکومت مرکزی به مساله، می گوید که زمامداران افغانستان هیچ توجهی برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم تخار ندارند و در ۱۶ سال گذشته هیچ اقدامی برای بهتر شدن اوضاع امنیتی و اقتصادی این ولایت صورت نگرفته است.
سخنگوی این ولایت تاکید می‌کند: جوانانی که با طالبان همکاری می‌کنند؛ از طبقه تحصیل یافته تخار هستند و کاملا از سرنوشت پیوستن به گروه‌های مخالف مسلح آگاهی دارند، اما راهی جز این در پیش ندیده اند.
او عدم توازن پروژه‌های انکشافی در این ولایت را نشانه تبعیض حکومت مرکزی دانسته، هشدار می‌دهد که در صورت ادامه این روند مردم تخار علیه حکومت استاده خواهند شد.
او ولسوالی‌های رستاق، نمک آب، خواجه بهاوالدین، کلفگان، ینگی قلعه و چال را فقیر‌ترین مناطق افغانستان از لحاظ انکشافی می‌داند.
تخار در شمال شرق افغانستان یکی از ولایات ناامن محسوب می شود که بیشتر مردم آن از طریق زراعت امرار معاش می‌کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.