برخی اعضای شورای ولایتی کندز: سه لسوالی این ولایت به دست طالبان است

گزارشگر:چهار شنبه 16 جوزا 1397 - ۱۵ جوزا ۱۳۹۷

mandegar-3برخی از اعضای شورای ولایتی کندز مدعی اند که ولسوالیهای آق تاش، گل تپه و بخشی از امام صاحب از سه سال به‌ این‌طرف به دست طالبان قرار دارد، اما سخنگوی والی این ولایت می گوید که هیچ یکی از ولسوالی‌ها تحت تصروف گروه طالبان نمی‌باشد.
غلام ربانی، عضوشورای ولایتی کندز با اشاره به این‌که این ولسوالی مدت سه سال می‌شود که به دست طالبان قرار دارد، می‌گوید که شش ولسوالی دیگر نیز زیر تهدیدات بلند امنیتی قرار دارند.
آقای ربانی می افزاید: در جریان درگیری‌های اخیر درمرکز شهر ولسوالی قعله ذال این ولایت، مردم متضرر گردیده‌اند و مجبور به ترک خانه‌های‌شان شدند. طالبان این مناطق برای جنگیدن با نیروهای امنیتی و جلب و جذب جوانان در عملیات تروریستی، از ولای‌های همجواز تجهیز نظامی می‌شوند.
آقای ربانی هم‌چنان بیان داشت که دلیل اصلی نا‌امنی‌ها در افغانستان به ویژه ولایت کندز، استخبارات جهانی و سیاست کشورهای خارجی می‌باشد.
در همین حال، سید محمود دانش، سخنگوی والی کندز می‌گوید که هرچند براساس وضعیت کنونی افغانستان، در بخش‌های ممکن است شماری از طالبان حضور داشته باشند؛ اما هیچ یکی از ولسوالی‌های ولایت کندز به دست گروه طالبان قرار ندارد.
او افزو: مدت پنج ماه می‌شود که اشرف غنی، رییس جمهورکشور، کار ولسوالی‌های آق تاش٬ گل تپه و بخشی از امام صاحب را درولایت کندز منظور کرده تا این سه ولسوالی به فعالیت‌های بهتر و بیشتر آغاز کنند. او با اشاره به این‌که هرچند تعمیر ولسوالی‌ها هنوز ساخته نشده است، اما هیچ نوع گروه تروریستی مخصوصا طالبان در اینجا فعالیت ندارند.
این درحالی است که گروه طلبان عملیات جدید شان را تحت نام»الخندق» در تمام ولایت‌های کشور آغاز نموده و هرازگاهی شاهد حملات تهاجم آنان در نقاط مختلف می باشیم.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.