آگاهان: تروریستان در تلاش راه‌اندازی جنگ‌های مذهبی هستند

گزارشگر:شنبه 14 اسد 1396 - ۱۳ اسد ۱۳۹۶

mandegar-3با افزایش حملات تروریستی بر امکان مذهبی در افغانستان، شماری از آگاهان سیاسی می‌گویند، نفاق‌افگنی و ایجاد اختلافات میان اقوام و مذاهب در افغانستان، از اهداف گروه‌های تروریستی می‌باشد.
احمد سعیدی، آگاه امور سیاسی گفت، حملات تروریستی در اماکن مذهبی در افغانستان تنها به هدف ایجاد تفرقه میان مردم و مذاهب افغانستان سازمان دهی می‌شوند.
آقای سعیدی، این گونه حملات تروریستی را دسیسه‌های شیطانی خوانده و بیان داشت که در این مقطع زمانی، لازم است تا مردم افغانستان برای خنثی سازی این دسیسه‌ها، هوشیارانه عمل کنند.
وی هشدار داد که اگر مردم افغانستان در برابر این گروه‌ها و برای جلوگیری از اهداف شان، هوشیارانه اقدام نکنند، ممکن است که این گروه ها بدگمانی ها را میان اقوام و مذاهب ایجاد کنند که نتیجه و پیامدهای آن، جنگ های مذهبی خواهد بود.
وی از عدم توانمندی حکومت در برابر این چالش، سخن گفت که در حال حاضر حکومت ضعیف است و در برابر این همه بحران، کوتاه آمده است.
عزیز رفیعی رییس مجتمع شبکه جامعه مدنی نیز می‌گوید که گروه‌های تروریستی به دنبال نفاق قومی در افغانستان است، زیرا اختلافات مذهبی دیگر در میان مردم افغانستان جای نداشته و قابل قبول نیست.
آقای رفیعی افزود که دشمنان مردم افغانستان، نظام کنونی را آسیب شناسی نموده و برای تضعیف شدن افغانستان، از دریچه متفاوتی تری چون حمله بر مساجد، اهداف شان را دنبال می کنند.
رییس مجتمع شبکه جامعه مدنی تاکید کرد که برای جلوگیری از هرگونه دسیسه دشمنان مردم، تدابیر امنیتی را در مکان‌های مذهبی بیشتر کند، تاکنون هر آنچه حملاتی انجام شده، عاملین آن ها را شناسایی کنند.
این در حالی است که گروه‌های تروریستی به ویژه گروه داعش، در یک سال گذشته، چندین حمله تروریستی را بر مساجدی چون باقرالعلوم، مسجدالزهرا، زیارتگاه سخی، مسجدی در ولسوالی چمتال ولایت بلخ و به تازگی هم، مسجد جوادیه در ولایت هرات را انجام داده اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.