گفت‌وگوها در مورد برجام از سر گرفته شد

- ۱۶ سرطان ۱۳۹۷

بحث برجام یک بار دیگر مورد توجه اتحادیۀ اروپا قرار گفته است و جلساتی برای بازنگرانی در مورد برجام راه‌اندازی کرده‌اند. این جلسات پس از آن راه‌اندازی شد که دونالدترامپ رییس جمهوری امریکا شرکت ها و کشورهای اروپایی را تهدید کرد که در صورت عدم موافقت با تحریم‌های ایران، آنان خود با تحریم هایی مواجه می‌شوند. ایران در پی روشن شدن مواضع اروپا در مقابل برجام است.
اما نشست مشترک روز جمعۀ وزرای خارجه کشورهای عضو برجام، زودتر از آنچه انتظار می‌رفت به پایان رسید.
فدریکا موگرینی، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، پس از این نشست گفت همه طرف‌ها به گفتگوها ادامه می‌دهند تا راه‌هایی برای نجات توافق هسته‌ای پیدا کنند.mandegar-3
خانم موگرینی پس از پایان جلسه کمیسیون مشترک برجام، بیانیه این کمیسیون را خواند. محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، در کنار او حاضر نبود.
مطابق این بیانیه اتحادیه اروپا، آلمان، فرانسه، بریتانیا، روسیه، چین و ایران به گفتگوها و بررسی جزئیات فنی مسائل ادامه می‌دهند و در صورت نیاز جلسات دیگری در سطح وزیران خارجه خواهند داشت.
در آستانه نشست امروز کمیسیون برجام، محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، از قدرت‌های اروپایی خواست تا پیشنهادهای «قابل راستی‌آزمایی و قابل اجرا» بدهند. او گفت در هفته‌های اخیر طرف‌های اروپایی «وعده‌های کلی و مبهم» داده‌اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.