نماینده‌گان مجلس: حاضریم برای مشکلات شمال، میان حکومت و معترضان پا‌ درمیانی کنیم

گزارشگر:سه شنبه 19 سرطان 1397 - ۱۸ سرطان ۱۳۹۷

mandegar-3نمایندگان مجلس از حکومت می‌خواهند تا برای کنترل وضعیت در شمال و سایر ولایت‌های کشور نشست اضطراری برگزار کند.
عبدالرئوف ابراهیمی، رییس مجلس نمایندگان دیروز دوشنبه، ۱۸ سرطان/ تیر، در نشست عمومی این مجلس، از وضعیت پیش‌آمده به ویژه در ولایت‌های شمال ابراز نگرانی کرده و تأکید کرد که حکومت باید مکلفیت خود را در مدیریت این بحران انجام دهد.
آقای ابراهیمی می‌گوید: حکومت برای حل بحران‌های امنیتی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و کنترل اوضاع در شمال و سایر ولایت‌های کشور نشست اضطراری را در سطح سه قوه (اجراییه، مقننه و قضائیه) دولت با حضور احزاب سیاسی، برگزار کند.
او تأکید کرد: ادامه‌ی وضعیت کنونی به ویژه در شمال کشور به صلاح مملکت نیست و حکومت باید برای حل این مشکل فوراً اقدام کند.
آقای ابراهیمی گفت: اگر حکومت بخواهد مجلس نمایندگان در مورد مشکلات شمال، میان حکومت و معترضان پا‌ درمیانی خواهد کرد.
عبدالستار درزابی نماینده‌ی مردم جوزجان در مجلس نیز تاکید دارد که معترضان در ولایت‌های شمال نه تنها رهایی نظام‌الدین قیصاری را می‌خواهند بلکه آنان خواستار بازگشت جنرال دوستم نیز هستند.
به گفته‌ی او، این معترضان در واقع بر علیه برتری‌جویی یک حلقه‌ی خاص در حکومت اعتراض دارند، ولی حکومت برای توجیه اشتباهات خود از یک قوم در برابر قوم دیگر استفاده می‌کند.
عبدالطیف پدرام نماینده‌ی مردم بدخشان در مجلس نیز گفت که حکومت باید به خواست‌های معترضان در ولایت‌های شمال پاسخ دهد.
آقای پدرام بیان کرد، در صورتی‌ که حکومت به خواست معترضان در شمال پاسخ‌ ندهد، مشکلات در کشور بیشتر خواهد شد.
از سوی هم، برخی نمایندگان دیگر نیز تأکید کردند که حکومت باید به مقابله‌ی خود با زورمندان محلی ادامه دهند تا حاکمیت قانون به وجود آید.
بااین حال عبیدالله بارکزی نماینده‌ی مردم ارزگان در مجلس می‌گوید: از مقابله حکومت با زورمندان محلی به شرطی حمایت می‌کند که این امر در سراسر کشور به صورت یکسان تطبیق گردد؛ در غیر آن هر عمل گزینشی مشکلاتی را به وجود خواهد آورد.
این در حالی است که پس از بازداشت نظام‌الدین قیصاری فرمانده نزدیک به جنرال دوستم، باشندگان ولایت‌های فاریاب، جوزجان، سرپل، بغلان، قندوز، تخار و سمنگان از یک هفته بدین سو دست به اعتراض‌های گسترده زده‌اند و اعتراضات همین اکنون نیز ادامه دارد.
معترضان خواستار آزادی قیصاری و بازگشت جنرال دوستم به کشور اند و هشدار داده‌اند‌ در صورتی‌ که حکومت به خواست آنان توجه نکند، به نافرمانی‌های مدنی دست خواهند زد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.