شوراى ولایتى فراه: اگر به امنیت فراه توجه نشود، دروازۀ شوراى ولایتى را مى بندیم

گزارشگر:یک شنبه 24 سرطان 1397 - ۲۳ سرطان ۱۳۹۷

برخی اعضای شورای ولایتی فراه، حکومت را به بى توجهى در تامین امنیت فراه متهم کرده مى گویند که اگر حکومت به امنیت فراه توجه نکند، دروازه شوراى ولایتى را مى بندند.
این در حالی است که حملات مخالفین مسلح دولت بر مواضع نیروهاى دولتى در این ولایت، شدت گرفته و به اساس گزارش ها در یک هفتۀ اخیر، پنج فرد ملکی و حدود ۶٠ تن از نیروهای امنیتی در فراه کشته شده اند.mandegar-3
دادالله قانع عضو و سرپرست شوراى ولایتى فراه، گل احمد فقیرى، حاجى خیرالله نورزى و جمیله امینى اعضاى این شورا، امروز در واکنش به وضعیت امنیتى این ولایت در یک نشست خبرى مشترک در شهر فراه شرکت کردند.
قانع گفت که حکومت مرکزی، فراه را به فراموشی سپرده و در حالى به اکمال و کمک نیروهاى امنیتى در این ولایت توجه ندارد که همه روزه جوانان این سرزمین، در حملات تهاجمی مخالفین مسلح دولت کشته می شوند.
موصوف مقام های فراه را به ارایه گزارش های نادرست به مرکز متهم کرد و گفت که در حال حاضر، قسمت هاى کلیدى شاهراه فراه – فراهرود نیز در دست مخالفین مسلح دولت است.
او افزود: «این برای خود حکومت لکۀ ننگ است که امنیت یک شاهراه ۶۵ کیلومتری را گرفته نمی تواند.»
او گفت که چندین بار هیات ها براى بررسى وضعیت امنیتى، از کابل به فراه رفته؛ اما به گفته او نمایشى بوده و هیچ نتیجۀ مثبت در پى نداشته است و در حال حاضر، جذب افراد به صفوف پولیس در این ولایت به حد صفر تقرب کرده است.
به گفته او اگر حکومت به خواست های مردم فراه چون حمایت دایمی هوایی از نیروهای امنیتی در فراه، فرستادن قطعات ریزرفی و نیروهای ویژه کوماندو براى انجام عملیات در این ولایت توجه عاجل نکند، اعضاى شورا دروازه شوراى ولایتى را مى بندند و دست به اعتراض هاى گسترده مدنى خواهند زد.
گل احمد فقیری عضو دیگر شورای ولایتی فراه نیز خواستار اعزام نیروهاى اضافى زمینى و هوایى به این ولایت شد.
به گفته وى، هر روز بیش از ده جوان در این ولایت به سبب بی توجهى حکومت جان شان را از دست می دهند.
در همین حال، حاجی خیرالله نورزی عضو دیگر شورای ولایتی فراه مدعى شد که عبدالبصیرسالنگى والى فراه شخص بى کفایت است. او برید جنرال جسیم خان رییس امنیت ملى فراه را نیز شخص ناتوان و ناکام خواند و خواستار برکنارى او شد.
فقیرى و نورزى نیز گفتند اگر به امنیت این ولایت توجه نشود، دروازه شوراى ولایتى را بسته مى کنند.
پژواک تلاش کرد که در این مورد با سخنگوى والى فراه گفتگو کند؛ اما با تلاش هاى زیاد موفق به گرفتن جواب نشد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.