مسوولان در تیفا: فضای سیاسی به ضرر انتخابات است

- ۰۷ اسد ۱۳۹۷

بنیاد انتخابات شفاف افغانستان(تیفا) فضای سیاسی حاکم در افغانستان را به ضرر انتخابات خوانده و نسبت به آن هشدار می‌دهد.
نعیم ایوب زاده، رِییس بنیاد انتخابات شفاف افغانستان یا تیفا دیروز شنبه ۶ اسد/ مرداد در یک نشست خبری در کابل گفت: اوضاع سیاسی افغانستان mandegar-3به شدت متشنج شده و ممکن است انتخابات مجلس نمایندگان که قرار است به تاریخ ۲۸ میزان سال جاری برگزار شود، مثل انتخابات گذشته به سوی بحران برود.
آقای ایوب زاده همچنان گفته: «در حالی که بیش از ۳ ماه به برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی باقی نمانده، فضای سیاسی امروز به ضرر انتخابات به شدت متشنج شده است».
تیفا در حالی از به تعویق افتادن انتخابات پارلمانی سخن می‌زند که زمزمه‌های در مورد برگزاری نشدن انتخابات پارلمانی در سال جاری به گوش می‌رسد و گفته می‌شود که به احتمال زیاد انتخابات پارلمانی هم‌زمان به انتخابات ریاست‌جمهوری در سال آینده برگزار خواهد شد.
ایوب‌زاده می‌گوید: اختلاف‌های شدید میان احزاب سیاسی، حکومت و کمیسیون انتخابات روی فهرست رأی دهندگان و نظام انتخاباتی ایجاد شده و این اختلاف‌ها، نگرانی‌ها از چگونگی برگزاری انتخابات را به شدت افزایش داده است.
رئیس تیفا همچنان گفت: احتمال عدم همکاری و اشتراک احزاب سیاسی در انتخابات پیش رو، می‌تواند تجربه‌ی انتخابات ۲۰۱۴ میلادی را دوباره تکرار کند.
این در حالی است که پیش از این شماری از احزاب و جریان‌های سیاسی خواستار برگزاری انتخابات با استفاده از سیستم بایومتریک شده و گفته بودند؛ در صورتی که به این خواست شان توجه نشود، انتخابات آینده را تحریم خواهند کرد.
کمیسیون انتخابات افغانستان نیز در واکنش به این خواست احزاب سیاسی گفته که عملی کردن این طرح احزاب سیاسی انتخابات را به تعویق می‌اندازد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.