امضای ساخت نخستین مرکز درمانی بیماری سرطان در افغانستان

گزارشگر:چهارشنبه 10 اسد 1397 - ۰۹ اسد ۱۳۹۷

mandegar-3تفاهمنامه ساخت نخستین و پیشرفته‌ترین مرکز تشخیص و درمان بیماری‌های سرطانی در افغانستان دیروز سه شنبه (۹ اسد/ مرداد) میان وزارت صحت عامه کشور و یک شرکت پزشکی امریکایی به امضا رسید.
فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامۀ کشور و سکات بروم، رییس نهاد صحی امریکایی گلوبل میدیکل پارتنر ( شرکت‌های طبی جهانی) این تفاهمنامه را امضا کردند.
بربنیاد تفاهمنامه فوق که ارزش آن ۲۵ میلیون دالر گفته شده،‌ یک مرکز پیشرفته تشخیص، درمان و تحقیق بیماری‌های سرطانی در شفاخانه جمهوریت شهر کابل ایجاد می‌شود.
وزیر صحت عامه، حین امضای این تفاهمنامه به خبرنگاران گفت که براساس این تفاهم‌نامه، شرکت امریکایی گلوبل مدیکل پارتنر متعهد شده تا یک مرکز پیشرفتۀ درمان بیماری‌های سرطانی که با پیش‍رفته‌ترین دستگاه‌های تشخیص و درمان بیماری‌های سرطانی مجهز خواهد بود را در مدت یک سال ایجاد کند.
آقای فیروز گفت که این مرکز درمان بیماری‌های سرطانی که بخش‌های مختلف درمان سرطان از جمله تداوی شعاعی را انجام می‌دهد، خواهد توانست بخشی زیادی از نیازمندی مردم افغانستان در بخش درمان سرطان را مرفوع سازد.
او بیان داشت که بیشتر از ۶۰ درصد بیماران سرطانی نیاز به تداوی شعاعی دارند. که با ایجاد این مرکز این امکانات در کشور پدید می‌آید تا بیماران سرطانی در کشور شعاع درمانی شوند.
او گفت ۴۰ درصد دیگر با شیوه‌های جراحی ، کیمیاوی و بیولوژیکی در این مرکز درمان خواهند شد.
وزیر صحت عامه گفت که در این مرکز سالانه بین ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ بیمار مبتلا به سرطان زیر درمان قرار خواهند گرفت.
وزیر صحت عامه افزود که سالانه دستکم ۲۰ هزار نفر در افغانستان به بیماری‌های سرطان مبتلا می‌شوند که از این میان بیش از ۱۵ هزار تن از آنان به دلیل نبود مراکز درمان بیماری‌های سرطانی در کشور از بین می‌روند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.