تسلیم شدن یک گروه پنجاه نفری طالب به نیروهای امنیتی

گزارشگر:دو شنیه 22 اسد 1397 - ۲۱ اسد ۱۳۹۷

mandegar-3مقام‌های امنیتی در ولایت بادغیس از تسلیمی یک فرمانده مهم گروه طالبان با پنجاه تن از زیردستانش به نیروهای امنیتی خبر داده اند.
فرمان‌دهی امنیه ولایت بادغیس با نشر خبرنامه‌یی گفته است که عبدالغفار، مشهور به طوفان، سرگروپ ۳۰۰ نفری گروه طالبان با ۵۰ تن از زیردستانش به نیروهای دولتی تسلیم شده است.
در خبرنامه آمده است که این قوماندان روز شنبه (۲۰ اسد) رسماً سلاح‌های شان را به دولت تلسیم کرده‌اند.
خبرنامه افزوده است که عبدالغفار مشهور به طوفان در ولسوالی قادس ولایت بادغیس با افرادش مشغول فعالیت‌های تروریستی و ضد حکومتی بود که به اساس فعالیت‌های اپراتیفی پولیس به صلح تن داده‌است.
مسوولان امنیتی گفته اند که عبدالغفار طوفان سرگروپ این گروه ۵۰ نفری در حضور مردم ونماینده‌گان مردم و اداره محلی تهعد سپرد که دست از جنگ بر ضد نظام براشته و درکنار دولت برای تامین صلح وامنیت کار خواهد کرد.
فرمان‌دهی امنیه ولایت بادغیس می‌افزاید که در آینده‌های نزدیک ۲۵۰ تن دیگر افراد عبدالغفار نیز با سلاح‌های دست داشتۀ شان از ۱۱ حوزه ولسوالی قادس ولایت بادغیس به پروسه صلح خواهند پیوست و در کنار دولت و نیروهای امنیتی خواهند ایستاد.
بادغیس در غرب افغانستان از جمله ولایت‌های ناامن به حساب می‌رود که در آن گروه طالبان حضور فعال دارند و در جریان ماه‌های گذشته، خطرناک‌ترین حمله‌ها را بالای نیروهای دولتی راه‌اندازی کرده‌اند.
در حال حاضر، هرچند عملیات‌های نیروهای امنیتی بر ضد گروه طالبان در بخش‌های بادغیس جریان دارد؛ اما تا هنوز باعث نابودی کامل آن گروه نشده‌است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.