طالبان پاکستانی به کمک طالبان افغانی شتافتند

گزارشگر:دو شنیه 22 اسد 1397 - ۲۱ اسد ۱۳۹۷

یک عضوی شورای ولایتی غزنی می‌گوید که شام روزگذشته بیش از ۶۵۰ طالب پاکستانی از طریق ولایت زابل وارد این ولایت شده با گروه‌های تروریستی طالبان افغانی یک‌جا به مبارزه علیه نیروهای دولتی پرداختند.
به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، فاطمه رحیمی عضوی شورای ولایتی ولایت غزنی گفته است شام روزگذشته شنبه ۲۰ اسد به تعداد ۷۰۰ طالب پاکستانی که حملات تروریستی را در مدارس پاکستان آموزش دیده‌اند از مسیر ولایت زابل وارد شهر غزنی شده‌اند.
mandegar-3به گفتۀ خانم رحیمی این طالبان تازه‌نفس پاکستانی که در مدارس پاکسان آموزش دیده‌اند با واردشدن به ولایت غزنی بر ساختمان قوماندانی امنیه این ولایت حمله نموده آن‌را تحت تصرف خود در آوردند ضمن این با آمدن این تروریستان درگیری‌ها درولایت غزنی شدت گرفته است.
او افزود در حال حاضر تمام نقاط ولایت غزنی در تصرف گروه‌های تروریستی طالبان قرار دارد و نیروهای امنیتی با ایجاد پایگاه در خارج از شهر غزنی هیچ عملیاتی برای پسگیری این ولایت راه اندازی نکرده‌اند.
خانم رحیمی علاوه کرد اگر حکومت مرکزی به زودترین فرصت در این خصوص اقدام نکند باشنده‌گان این ولایت که با کمبود غذا مواجه‌اند از گرسنه‌گی تلف خواهند شد.
او ادامه داد گروه‌های تروریستی طالبان ساختمان ریاست ترافیک، ترانسپورت و کمیسیون انتخابات را به آتش کشیده‌اند و اگر دولت به این مساله توجه جدی نکند و برای سرکوب و عقب‌رانی این تروریستان عملیات‌های اساسی را راه‌اندازی نکند فاجعۀ کندز دوباره تکرار خواهد شد.
این در حالی است که جنگ در ولایت غزنی از جمعه ۱۹ اسد بدین‌سو آغاز شده است که در جریان یک شبانه روز اکثریت مناطق این ولایت به دست طالبان سقوط کرده و در درگیری‌ها میان دو طرف شماری زیاد از نیروهای امنیتی ما کشته و زخمی شده‌اند.

/خبرگزاری خاورمیانه

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.