افسران محاصره در غورماچ: اگر نیروهای کمکی نرسند، تمامی سربازان کشته خواهند شد

گزارشگر:دو شنیه 22 اسد 1397 - ۲۱ اسد ۱۳۹۷

mandegar-3مسوولان محلی در ولایت فاریاب از کشته و زخمی شدن چهل‌ودو تن از نیروهای دولتی در اثر درگیری میان نیروهای امنیتی و طالبان در ولسوالی غورماچ این ولایت خبر داده‌اند.
دراین درگیری که میان نیروهای دولتی و طالبان در پایگاه موسوم به «چینایی‌ها» در ولسوالی غورماچ ولایت فاریاب رخ داده است، ۱۷تن از نیروهای دولتی جان باخته‎اند و ۲۵ تن دیگر نیزخمی شده‌اند.
محمدطاهر رحمانی، عضو شورای ولایتی فاریاب دیروز در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفت که گروه طالبان شب گذشته (شنبه، ۲۰ اسد) بر یک پایگاه ارتش موسوم به کمپ چینایی‌ها در شهرستان غورماچ حملۀ تهاجمی انجام دادند که در نتیجه آن۱۱ تن از سربازان ارتش کشته و ۲۱ تن دیگر زخمی شده‌اند.
آقای رحمانی گفت که در جریان این حمله، ۸ سرباز ارتش نیز از سوی طالبان ربوده شده اند.
اما نیروهایی ‌که در پایگاه «چینایی‌ها» در فاریاب در محاصره استند، می‌گویند که درگیری اکنون فروکش کرده اما اگر نیروهای کمکی نرسند، طالبان تمامی سربازان در آن‌جا را خواهند کشت.
شماری از سربازان و افسرانی‌ که در این پایگاه در محاصره گیر مانده‌اند در گفت‌وگوی تیلفونی، می‌گویند که نبرد در حوالی ساعت ده پیش از چاشت روزگذشته (شنبه، ۲۰اسد) آغاز شد.
این سربازان و افسران گفته اند که طالبان این پایگاه را در محاصره خود قرار داده اند. آنان هشدار می‌دهند اگر نیروهای کمکی نرسند تمامی سربازان از سوی طالبان کشته خواهند شد.
این سربازان می‌گویند که از یک ماه به این‌سو آنان در این پایگاه در محاصره طالبان بوده‌اند.
این در حالی است که از چهار روز به این‌سو نبردها میان طالبان و نیروهای امنیتی در شهر غزنی نیز ادامه دارد. هرچند حکومت می‌گوید که نیروهای کمکی به این شهر رسیده‌اند، اما گزارش‌ها می‌رساند که هنوز هم طالبان در داخل شهر استند و در بخش‌های آن، پاسگاه ایجاد کرده اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.