نبـرد میـان داعـش و طـالب در جـوزجان و ننـگرهـار

گزارشگر:چهار شنبه 24 اسد 1397 - ۲۳ اسد ۱۳۹۷

mandegar-3نیروهای امنیتی در ولایت ننگرهار از شروع در گیری‌ها میان دو گروه هراس‌افگن (طالب و داعش) در این ولایت خبر داده اند.
قول اردوی ۲۰۱ سیلاب در شرق کشور دیروز (۲۲ اسد) با نشر خبرنامه‌یی گفت که درگیری‌ها میان اعضای طالبان مسلح و گروه تروریستی داعش در ولسوالی‌ ده‌بالای ولایت ننگرها شروع شده‌است.
خبرنامه افزوده است که در نتیجۀ درگیری‌های که صورت گرفته، تاکنون یک عضو گروه داعش کشته شده‌است.
خبرنامه تصریح کرده که نیروهای خارجی نیز حمله‌های هوایی را در ولسوالی ده‌بالا بر ضد گروه تروریستی داعش راه‌اندازی کرده‌اند.
بربنیاد اطلاعات خبرنامه، در حمله‌های هوایی نیروهای امریکایی، یک عضو گروه داعش کشته‌است.
گروه داعش تاکنون در مورد تلفات شان در ننگرهار و درگیری‎های صورت گرفته، چیزی نگفته‌اند.
گفتنی است که درگیری‌های تازه میان داعشیان و طالبان درحالی در ننگرهار شروع شده که قبل از این نیز نبردهای شدید میان این دو گروه در ولایت جوزجان رخ‌ داده‌ بود.
در نتیجۀ درگیری‌هایی که در ولایت جوزجان صورت گرفت، ده‌ها تن از هر دو طرف کشته شدند. پس در این درگیری، طالبان در خبرنامه‌یی ادعا کردند که آنان داعشیان را مجبور کردند تا به نیروهای امنیتی افغان تسلیم شوند.
پس از نبردهای شدید میان طالبان مسلح و گروه تروریستی داعش در ولایت جوزجان، ۲۵۰ عضو گروۀ داعش به نیروهای دولتی تسلیم شدند و در حال حاضر گفته می‌شود که در زندان‌های دولتی به سر می‌برند.
پس از تسلیم شدن گروه دوصد و پنجاه نفری داعش، حکومت افغانستان به نیروهای امنیتی دستور داد که با افراد تسلیم‌شده ماننده دیگر زندانی‌های باید برخورد کنند. اما این دستور حکومت، مورد انتقاد شدید شهروندان افغانستان واقع شد و از حکومت خواستار مجازات داعشیان تسلیم‌شده گردیدند. برخی از شهروندان ولایت جوزجان مقابل ساختمان این ولایت آمدند و ادعا کردند که داعشیان اطفال آنان را در گروه خود جزب کرده و سپس با آنان عمل نامشروع ( تجاوز جنسی) را انجام داده اند. اما گفته شده که حکومت تاکنون به پرونده‌های آنان کدام توجهی نکرده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.