فرمانده جدید حمایت قاطع در دیدار با رهبران حکومت وحدت ملی: نیروهای امنیتی- دفاعی باید بیشتر تجهیز شوند

گزارشگر:سه شنبه 13 سنبله 1397 - ۱۲ سنبله ۱۳۹۷

جنرال اسکات میلر، فرماندۀ جدید ماموریت حمایت قاطع در دیدار با سران حکومت وحدت ملی، بر تقویت بیشتر نظامیان کشور تاکید کرد.
در خبرنامه‌یی‌ که از طرف ارگ و قصر سپیدار نشر شده است، آمده که در این دیدار اسکات میلر گفته است که تلاش می‌کند در جریان انجام مأموریت‌‌اش در افغانستان، نیروهای امنیتی این کشور را بیشتر تقویت و تجهیز نماید.
mandegar-3میلر در دیدار با رهبران حکومت تاکید کرده است که هم‌کاری میان نیروهای خارجی مستقر در افغانستان و نیروهای امنیتی-دفاعی این کشور بیشتر تقویت شود.
این فرماندۀ جدید ناتو در افغانستان گفته است، برای تقویت روابط میان نیروهای خارجی و نیروهای امنیتی داخلی بیشتر تلاش خواهد کرد.
اسکات میلر یکی از جنرالان ارشد نظامی امریکا می‌باشد به‌دلیل تجارب حرفه‌یی که در بخش عملیات نظامی دارد به‌نام «شکارچی تروریستان» نیز یاد می‌گردد.
از سویی هم، جنرال جان نیکلسن دیروز یک‌شنبه رسماً از سمت فرماندهی عمومی نیروهای خارجی در افغانستان خداحافظی کرد، او دو سال در این سمت کار نمود.
حالا اسکات میلر این وظیفه را در شرایطی به‌عهده گرفته که افغانستان در وضعیت مناسب امنیتی قرار ندارد و قرار است دو انتخابات سرنوشت‌ساز افغانستان در آیندۀ نزدیک برگزار گردد اما هنوزهم موضوع ناامنی بزرگترین نگرانی برای برگزاری انتخابات شفاف و سراسری در این کشور یاد می‌گردد.
در همین حال، گروه طالبان روز یک‌شنبه ۲سپتامبر ۲۰۱۸ در مورد تقرر اسکات میلر، فرماندۀ جدید نیروهای مأموریت حمایت قاطع نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان واکنش نشان داده‌اند.
ذبیح الله مجاهد، سخن‌گوی گروه طالبان در صفحۀ رسمی تویترش نوشت:»این جنرال جدید التقرر امریکایی را هم‌چو جنرالان قبلی به‌ویژۀ مانند جنرال نیکلسن شکست خورده، با ناکامی‌های پیهم مواجه خواهیم ساخت.»
اسکات میلر، فرماندۀ جدید نیروهای خارجی مستقر در افغانستان دیروز یک‌شنبه رسماً کارش را آغاز کرد و شامگاه یک‌شنبه با رهبران حکومت افغانستان دیدار نمود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.