نخست وزیر چک: حتا به یتیمان جنگ هم پناه نمی‌دهیم

گزارشگر:دو شنبه 26 سنبله 1397 - ۲۵ سنبله ۱۳۹۷

mandegar-23اندری بابیش، نخست وزیر جمهوری چک روز شنبه در مصاحبه‌یی با روزنامه «پراوو» بر موضع قاطع خود در قبال پناهجویان تاکید کرد. او گفت که هیچ استثنایی برای پذیرش پناهجویان وجود ندارد، حتا به دلایل انسان‌دوستانه به‌عنوان مثال مانند پذیرش یتیم‌های جنگ سوریه.
بابیش گفت: «چرا ما باید آن‌ها را بپذیریم؟ ما خودمان این‌جا در کشورمان یتیم‌هایی داریم که باید آن‌ها را برای زنده‌گی آماده کنیم».
با این همه، این سیاستمدار چک گفته است که کشورش با فرستادن کمک‌های مالی و طبی مستقیما به سوریه و دیگر مناطق بحرانی، همبستگی خود را نشان داده است.
بابیش گفت که موضع چک روشن است. او افزود: «ما حتا یک نفر پناهجو را هم نخواهیم پذیرفت.»
بابیش سیاست‌مدار و بازرگان میلیاردر در مصاحبۀ خود هم‌چنان از کشورهای عضو اتحادیۀ اروپا خواسته است تا با پس فرستادن مهاجرانی که با کشتی می‌آیند، «پیام روشنی» در مخالفت با مهاجرت غیرقانونی بفرستند.
نخست‌وزیر چک با اشاره به تصمیم اتحادیۀ اروپا برای وضع تحریمات علیه مجارستان و پولند گفت: «من طرح اتحادیه اروپا را برای وضع تحریم علیه مجارستان و پولند، نمی‌پذیرم. چه کسی می‌داند که جمهوری چک نیز روزی با تهدید مشابهی به‌خاطر اخبار جعلی روبرو شود».
پارلمان اروپا روز چهارشنبه رای داد که مجارستان را به‌خاطر نادیده‌گرفتن نورم‌ها و قواعد دموکراسی، حقوق بشر و فساد، مورد تحریم قرار دهد. این اقدام با واکنش شدید پولند، بزرگت‌رین کشور اروپایی با سابقۀ کمونیستی، روبرو شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.