رییس مجلس نماینده‌گان: مجلس در مورد حذف ۳۵ نامزد انتخابات بی‌تفاوت نیست

گزارشگر:یک شنبه 1 میزان 1397 - ۳۱ سنبله ۱۳۹۷

عبدالرووف ابراهیمی، رییس مجلس نماینده‌گان می‌گوید که این مجلس در برابر حذف نامزدان انتخابات پارلمانی از سوی کمیسیون شکایات انتخاباتی بی‌تفاوت نخواهد بود.
آقای ابراهیمی در واکنش به عدم حضور رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی به مجلس گفته است: وقتی‌که براساس قانون اساسی، رییس‌جمهور غنی به مجلس پاسخ‌گواست، کمیسیون شکایات انتخاباتی نیز پاسخ‌گو است.
mandegar-3این اظهارات رییس مجلس در حالی مطرح شده است که عبدالعزیز آریایی، رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی برای پاسخ‌گویی در مورد چه‌گونه‌گی حذف ۳۵نامزد انتخابات
پارلمانی در نشست امروز شنبه (۳۱ سنبله) مجلس نماینده‌گان حاضر نشد.
رییس مجلس نماینده‌گان افزود که رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی باید توضیحات لازم را در رابطه با اجراآت این کمیسیون در مورد حذف نامزدان از فهرست ارایه می‌کرد، اما عدم حضور او در مجلس خلاف قانون است و مجلس در برابر تصمیم این کمیسیون بی‌تفاوت نخواهد بود.
در همین حال، مریم کوفی،‌ نمایندۀ برحال مجلس و یک‌تن از نامزدان حذف‌شده از سوی کمیسیون شکایات انتخاباتی می‌گوید که در صورتی‌که مجلس نماینده‌گان از حق شهروندی او دفاع نکند خودش را در صحن شورا آتش خواهد زد.
خانم کوفی کمیسیون شکایات را متهم می‌کند که در مورد او براساس مقاصد شخصی تصمیم گرفته است. او ادعا کرده است: رییس کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی شبی‌که فردایش فهرست نامزدان را اعلام می‌کرد، مرا در خانۀ خود خواسته بود و من نرفتم، اما دیدم که فردایش نامم را از فهرست حذف کرده است.
کمیسیون شکایات انتخاباتی به تاریخ۲۰اسد اعلام کرد که نام ۳۵تن از نامزدان انتخابات مجلس نماینده‌گان را به دلیل عضویت یا فرماندهی گروه‌های مسلح غیرقانونی حذف کرده است. این تصمیم کمیسیون شکایات اعتراضاتی را نیز در پی
داشت. شماری از نامزدان حذف‌شده برای چندروز پیهم دست به اعتراض زده و دروازۀ کمیسیون مستقل انتخابات در کابل را بستند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.