کتاب‌خانه مهربانی در بلخ راه‌اندازی شد

- ۰۱ میزان ۱۳۹۷

mandegar-3شماری از دانشجویان رشتۀ روابط عمومی دانشکدۀ خبرنگاری دانشگاه بلخ، همایش مهربانی را با زیرمجموعۀ کتاب‌خانه مهربانی و دیار مهربانی روگشایی کردند.
این دانشجویان در دیوار شهرداری مزار شریف، کتابخانه‌یی را به‌منظور ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در میان مردم تاسیس کردند تا همیشه مطالعه و کتاب در ذهن‌ها باقی بماند.
سیدسجاد موسوی، یکی از برگزارکننده‌گان همایش مهربانی به رسانه‌های محلی بلخ گفت: هدف همایش مهربانی و کتاب‌خانۀ مهربانی تقویت فرهنگ و گسترش مطالعه در میان دانشجویان و عامۀ مردم می‌باشد.
موسوی می‌گوید که این روند نیاز به ابتکار عمل جوانان و مسوولان دارد تا فرهنگ کتاب‌خوانی در سطح شهر بیشتر نهادینه شود و هم‌چنان باید دانشجویان در صدد کار عملی از بستر دانشگاه باشند.
محمدنصیرعینی، سرپرست شهرداری مزار شریف با حضور در این همایش گفت: کتاب‌خوانی بهترین راه مبارزه با مشکلات کشور است و بهترین کتاب قرآن کریم می‌باشد.
سرپرست شهرداری مزار شریف افزود که جامعۀ فعلی نیاز به فعالیت دانشجویان دارد و باید این قشر جامعه خلأها را با انگیزه پُر کنند.
آقای عینی ضمن حمایت کلی شهرداری مزار شریف از فعالیت دانشجویان گفت: ما مصمم هستیم تا از روندهای آگاهی و مطالعه در شهر پشتیبانی نماییم و فرهنگ‌سازی را از کوچک‌ترین فعالیت‌ها آغاز کنیم.
او هم‌چنان ابراز داشت که محور کتاب‌خوانی جوانان باید کتاب خداوند متعال (قرآن کریم) باشد و با حفظ ارزش‌ها برای پیشرفت کشور تلاش نمایند.
حمیدالله صفت، مسوول دانشکدۀ خبرنگاری دانشگاه بلخ، هم گفت: فعالیت این دانشجویان یک اقدام بسیار مفید و درخور شان دانشجویان است و همه رسالت دارند تا از چنین روندهایی حمایت کنند.
شایان ذکراست که تعدادی از دانشجویان رشتۀ روابط عمومی دانشکدۀ خبرنگاری دانشگاه بلخ چندی قبل کتاب‌‍خانۀ مهربانی را در دانشکدۀ خبرنگاری دانشگاه رونمایی کرده بودند و با استقبال دانشجویان روبه‌رو گردیده و این همایش را در نقاط پُرازدحام شهر برگزار کردند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.