تلفات سنگین سربازان ارتش افغانستان در آستانۀ انتخابات

گزارشگر:دو شنبه 23 میزان 1397 - ۲۲ میزان ۱۳۹۷

مقام‌های محلی ولایت فراه در غرب افغانستان تایید می‌کنند که طالبان دو شب پیش به دو قرارگاه ارتش در ولسوالی پشت‌رود حمله کردند.
غوث الدین نورزی، ولسوال پشت رود می‌گوید در این حملات دست‌کم ۱۷ سرباز کشته و ده سرباز دیگر اسیر شدند.
mandegar-3او انتقاد دارد که با وجود فاصله نیم ساعته این منطقه با مرکز شهر فراه، هیچ کمکی در زمان درگیری به آنها نرسیده است.
او گفت: «چهار ساعت سربازان جنگیدند اما هیچ کس کمک نکرد. نه کمک هوایی رسید و نه زمینی. در حالی که نیم ساعت با مرکز فراه فاصله هم نداریم. همیشه این طور بی‌توجهی است که ما را در به در کرده است.»
خیرمحمد، معاون شورای ولایتی فراه نیز می‌گوید این حمله حوالی ساعت یک بامداد صورت گرفته بود و چند ساعت ادامه داشت.
او نیز شمار تلفات را ۱۷ نفر اعلام کرد اما رییس شورای ولایتی به شماری از رسانه‌ها گفته در این حملات ۲۱ سرباز کشته و یازده نفر اسیر شدند.
غفور احمد جاوید، سخنگوی وزارت دفاع این حملات را تایید کرده و گفته است که در درگیری متقابل نیروهای امنیتی با مخالفان مسلح، تلفات سنگینی به شورشیان رسیده و آنها را عقب راندند.
آقای جاوید گفت تحقیقات در مورد این رویداد ادامه دارد و جزییات آن را بعداً اعلام خواهند کرد.
ذبیح الله مجاهد، یکی از سخنگویان گروه طالبان نیز مدعی شده که در حمله به این دو قرارگاه در فراه، ۲۵ سرباز را کشته و ۱۲ نفر را اسیر گرفتند.
فراه در غرب افغانستان در کنار هرات و نیمروز، یکی از سه ولایت هم‌مرز با ایران است که در این اواخر شاهد ناامنی‌های زیادی بوده است. مرکز این ولایت دو بار در دو سال گذشته توسط طالبان سقوط کرد.
حمله به قرارگاه‌های ارتش در فراه، در حالی رُخ داده که قرار است انتخابات پارلمانی افغانستان به تاریخ ۲۸ میزان برگزار شود. نیروهای امنیتی اعلام کردند که پنجاه هزار نیرو برای تامین امنیت این انتخابات موظف شدند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.