احمد مسعود: طالبان به هیچ تعهد خود به غیرقرارداد خود با آمریکا عمل نکرده‌اند.





احمدولی مسعود در ملاقات با سفیر انگلستان: انتخابات ریاست‌جمهوری قطعاً باید متفاوت باشد

گزارشگر:سه شنبه 1 عقرب 1397 - ۳۰ میزان ۱۳۹۷

احمدولی مسعود، رییس عمومی بنیاد شهید احمدشاه مسعود، در اقامتگاهش با نیکولاس‌کی سفیر انگلستان در افغانستان، ملاقات کرد.
آقای مسعود در این دیدار پیرامون آخرین تحولات انتخاباتی افغانستان گفت که نظام انتخاباتی، نحوۀ راه‌اندازی-مدیریت انتخابات و نتایج برآمده از آن، رابطۀ مستقیم بالای مشروعیت پارلمان آینده دارد و این بلافاصله دست‌یابی به صلح پایدار و موفقیت انتخابات ریاست‌جمهوری را تأثیرپذیر mandegar-3می‌سازد.
رییس عمومی بنیاد شهید احمدشاه مسعود با اشاره به کاستی‌ها و کارشکنی‌ها در روند انتخابات مجلس نماینده‌گان گفت: انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو این‌بار طبیعتاً و کاملاً باید متفاوت از سه انتخابات گذشته باشد. به گفتۀ او، سازوبرگ انتخابات گذشته دیگر نه کارآمدی دارد، نه مشروعیت و نه هم قابل قبول مردم می‌باشد، اصرار بر گذشته کشور را به سقوط می‌برد.
آقای مسعود خاطر نشان کرد: «در مدت ۱۷ سال همه شاهدیم که با گذشت هر انتخابات ریاستی شکاف‌ها عمیق‌تر شد و بحران افزون‌تر. این‌بار قطعاً باید روی برنامه‌های وحدت دهنده سرمایه‌گذاری کنیم، نه بالای مارک‌ها و مهره‌های تجربه شده، شخص، گروه و قوم».
آقای مسعود به این باور است: این‌بار به‌خاطر نجات کشور از اشخاص و تیم‌های آزموده شده به سرمایه‌گذاری در سطح ملی عبور کنیم. در افغانستان بیش از این «کی‌یی» وجود ندارد، بهتر است روی «چی» تمرکز کنیم تا همۀ «کی‌ها» در محور «چی» برای نجات کشور مشترکاً کار کنند.
آقای مسعود در ادامۀ سخنانش می‌گوید: در صدر لست تغییر و گذار به «چی»، اصلاح و تغییر نظام سیاسی از ریاستی مطلقۀ فساد پرور به نظامی باشد که همۀ اقوام و شهروندان سرزمین مشترک افغانستان، خود و خواست‌های خود را در آن ببینند، در تصمیم‌گیری‌ها، تعیین سرنوشت و سیاست‌گذاری‌ها سهیم گردند.
به گفتۀ رییس عمومی بنیاد شهیداحمدشاه مسعود: تمرکززدایی از قدرت، اولین قدم برای تغییر وضعیت، رهایی از بحران و بن بست موجود می‌باشد، تا زمینۀ «چی» را برای مردم و مشارکت «کی‌ها» را به خواست مردم آماده سازد.
آقای مسعود ضمن اشاره به اتفاقات جدید پیرامون آوردن صلح می‌گوید: صلح دست‌یابی به صلح پایدار نیاز اصلی افغانستان می‌باشد.
به گفتۀ آقای مسعود: روی‌هم‌رفته داشتن قدرت ملی، نقشۀ راه روشن و مدون، تفاهم مردم و حمایت بازیگران دخیل در افغانستان از پایه‌های صلح پایدار در افغانستان می‌باشند.
رییس عمومی بنیاد شهید احمدشاه مسعود همچنان می‌گوید: بزودی در نشستی با اندیشه‌ورزان کشور، برای اولین بار گفتمان علمی و عملی نحوۀ رسیدن به صلح پایدار را ایجاد خواهیم کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.