مسـوولان: جسد ۱۲ تن از قربانیانِ سقوط چرخبال در فراه به‌دست آمده‌اند

گزارشگر:دوشنبه 14 عقرب 1397 - ۱۳ عقرب ۱۳۹۷

سخنگوی والی فراه می‌گوید برخی اجساد رویداد سقوط چرخبال در ولایت فراه را با پادرمیانی بزرگان قوم و صلیب سرخ به مرکز ولایت فراه انتقال داده‌اند.
با آن که از سقوط چرخبال اردو ملی در ولایت فراه هفت روز می‌گذرد، اما اجساد برخی از سرنشینان این چرخبال هنوز هم لادرک اند.
mandegarناصر مهری سخنگوی والی فراه به رادیو آزادی گفت که از میان کشته شده‌گان این رویداد، تاکنون جسد ۱۲ تن به‌دست آمده و تلاش‌ها برای دریافت بقیه اجساد نیز ادامه دارد.
او افزود: «تلاش‌ها جریان دارد تا بتوانیم با وساطت بزرگان قوم و کارمندان صلیب سرخ جنازه‌های باقی مانده را نیز به مرکز فراه منتقل نمایم اما اگر از این راه نشد در آن صورت با استفاده از قوه نظامی برای دریافت اجساد عملیات خواهیم کرد، اما تا کنون ۱۲ جنازه را انتقال داده‌ایم، و ۱۳ تا ۱۴ جنازه باقی مانده‌است.»
این در حالی‌ست که چهارشنبه هفته گذشته یک چرخبال وزارت دفاع افغانستان در ولسوالی انار دره ولایت فراه سقوط کرد که در نتیجه آن به شمول معاون قول اردوی ۲۰۷ ظفر، رییس شورای ولایتی فراه ۲۵ تن جان باختند.
وزارت دفاع افغانستان علت سقوط این چرخبال را جابه‌جای وزن زیاد و مشکلات تخنیکی عنوان کرده، اما گروه طالبان ادعا هدف قرار دادن این طیاره را کرده و گفته اند که اجساد این رویداد نزد آن‌ها می‌باشد.
آنان در بدل آن خواستار تبادله جسد مهاجمی شده اند که جنرال عبدالرازق قوماندان پیشین کندهار را آماج قرار داد.
این ادعای طالبان را با ناصر مهری سخنگوی والی فراه شریک ساختیم، اما وی در این مورد جزئیات بیشتر ارایه نکرد.
آقای مهری گفت که آنان تلاش می‌کنند اجساد باقی مانده را به همکاری موسفیدان قوم و صلیب سرخ به‌دست آورند و به گفته وی هرگاه این کار نتیجه ندهد آن‌ها عملیات نظامی را انجام خواهند داد.
از سوی دیگر شماری از نماینده‌گان مردم در نشست عمومی مجلس از حکومت خواستند تا دلیل سقوط این چرخبال را با آنان شریک سازد که چرا و چگونه سقوط کرده‌است.
نادرخان کتوازی یکی از اعضای این مجلس گفت که خانواده‌های قربانیان این رویداد تا هنوز دنبال جسدهای بسته‌گان‌ شان استند، اما حکومت تا کنون نتوانسته است جسدهای قربانیان را دریافت کرده و به خانواده‌های شان تسلیم دهد.
طارق شاه بهرامی وزیر دفاع افغانستان در نشست عمومی روز شنبۀ در مورد گفته بود: «ما در جیجک عملیات را به هدف دریافت اجساد انجام دادیم اما بد بختانه که اجساد در آنجا نبود اکنون بخش استخباراتی ما روی تثبیت موقعیت کار می کند، ما آماده‌گی کامل داریم تا برای دریافت اجساد کشته شده‌گان عملیات را انجام دهیم.»
به گفتۀ آقای بهرامی، رویداد سقوط چرخبال در فراه تحت بررسی جدی قرار دارد اما به گفته وی به اساس معلومات ابتدایی این چرخبال به اثر داشتن وزن زیاد و مشکلات فنی سقوط کرده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.