سناتوران: صلح از اتاق‌های بسته بیرون شود

گزارشگر:چهار شنبه 23 عقرب 1397 - ۲۲ عقرب ۱۳۹۷

مجلس سنا با توجه به دید و بازدید زلمی خلیل‌زاد نمایندۀ ویژۀ امریکا با رهبران سیاسی افغانستان، می‌گوید که روند صلح باید از اتاق‌های بسته بیرون شود.
محمد علم ایزدیار معاون نخست مجلس سنا در نشست دیروز سه ‌شنبه، ۲۲ عقرب این مجلس گفت: «افغانستان به ختم جنگ و تأمین صلح پایدار نیاز دارد؛ اما مردم افغانستان خبر ندارد که امریکا با طالبان در مورد صلح، روی کدام نقاط به تفاهم رسیده است.»
mandegarآقای ایزدیار با اشاره به دید و بازدید زلمی‌خلیل‌زاد نمایندۀ ویژۀ امریکا با رهبران سیاسی افغانستان تأکید کرد که این روند باید از اتاق‌های بسته بیرون شود و مردم افغانستان در جریان آجندای مذاکرات صلح قرار گیرند.
او بیان داشت، در غیر این صورت اگر با یک طرف صلح گردد طرف‌های دیگر بر علیه روند صلح قرار خواهند گرفت.
معاون نخست مجلس سنا، رقابت روسیه و امریکا را برای آیندۀ افغانستان بسیار خطرناک و نگران کننده خواند و گفت که این رقابت به همکاری تبدیل نشود، افغانستان به سوریه دوم تبدیل خواهد شد.
زلمی زابلی دیگر عضو مجلس سنا نیز گفت: «خلیل‌زاد در مورد صلح افغانستان خانه به خانه بزرگان سیاسی می‌رود، مردم و نماینده‌گان مردم افغانستان هیچ اطلاعی از برنامه روند صلح ندارند و این برای مردم افغانستان سوال برانگیز است.»
آقای زابلی افزود، گفته می‌شود امریکا خواستار تعویق انتخابات ریاست جمهوری شده تا روند صلح مختل نشود؛ اگر این تصمیم پس از تفاهم با طالبان گرفته شده خوب است در غیر آن منطق ندارد.
این در حالی است که زلمی خلیل‌زاد از چندی به این طرف دور دوم سفر خود را به منطقه برای آغاز مذاکرات رسمی با طالبان آغاز کرده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.