رییس امنیت ملی: شک نکنید، علی‌پور محاکمه می شود

گزارشگر:چهار شنبه 7 قوس 1397 - ۰۶ قوس ۱۳۹۷

معصوم ستانکزی، رییس عمومی امنیت ملی، در جلسۀ استجواب مقامات نظامی و امنیتی مجلس سنا، از دستگیری علی‌پور دفاع کرد و گفت: نیروهای امنیتی بر اساس تحقیقات، معلومات کشفی و در چارچوب و تطبیق قانون او را دستگیر کردند.
به گفتۀ رییس امنیت ملی: علی‌پور بر اساس قانون و پس از انجام تحقیقات اولیه تا روز تشکیل محکمه آزاد شده است. او در این جلسه گفت: یقین داشته باشید که او برای اتهامات وارده محاکمه می‌شود، تصمیم و فیصله نهایی با مراجع عدلی و قضایی می‌باشد.
mandegarعلی‌پور سه روز قبل از سوی نیروهای امنیتی در کابل بازداشت شد. او از سوی برخی مقامات حکومتی به دست‌داشتن در «گروگان‌گیری و آزار و اذیت مسافران» متهم شده اما او این اتهامات را رد کرده و گفته است که تنها در مقابل حملات طالبان از مردم دفاع می‌کند و اگر شکایتی در برابر او باشد حاضر است در نهادهای عدلی و قضایی حضور یابد.
همچنان، متن تعهدنامه‌یی که دو شب پیش از سوی علی‌پور، فرمانده نیروهای خیزش مردمی در مناطق مرکزی امضا شده، منتشر شده است.
در این تعهدنامه که به امضای علی‌پور و چند عالم دین و متنفذ قومی به امضا رسیده، امضای سرور دانش معاون دوم ریاست‌ حکومت وحدت ملی نیز دیده می‌شود. او دو شب پیش گذشته از بازداشت نیروهای امنیت ملی آزاد شد.
علی‌پور تعهد کرده است تمام سلاح‌ها، مهمات و تجهیزات نظامی خودش را به دولت تحویل داده و تا پایان مراحل قانونی تحقیقات در کابل باشد و به ارگان‌های مربوطه پاسخ‌گو باشد.
او متعهد شده که تا پایان تحقیقات، در اجتماعات و گردهمایی‌ها شرکت نکند و از تمام قوانین و منافع علیای کشور حمایت و دفاع کند.
علی‌پور بر مبنای این تعهدنامه گفته است در صورتیکه دولت و نیروهای امنیتی و دفاعی لازم ببینند «حاضر است به عنوان یک سرباز در مقابل دشمنان وطن و عزت افغانستان از حاکمیت ملی دفاع کند».
او گفته که با ضمانت بزرگان و موسفیدان تا تکمیل ‌شدن مراحل قانونی تحقیقات در کابل باشد و روزانه برای پاسخ‌گویی به نهادهای امنیتی مراجعه کند.
این فرمانده نیروهای خیزش مردمی تأکید کرده که اگر شکایتی علیه او مطرح باشد حاضر است به مراجع عدلی و قضایی حاضر شده و پاسخ دهد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.