خلیل‌زاد: برای پایان جنگِ افغانستان عجله داریم

گزارشگر:شنبه 10 قوس 1397 - ۰۹ قوس ۱۳۹۷

زلمی خلیل‌زاد، نمایندۀ ویژۀ در امور صلح افغانستان گفته است که امریکا می‌خواهد هرچه زودتر به جنگ افغانستان نقطۀ پایان بگذارد.
آقای خلیل‌زاد در گفت‌وگو با شبکۀ خبری پی.بی.اس امریکا گفته است: «ما عجله داریم تا معضلۀ افغانستان را به‌زودی پایان دهیم. مردم افغانستان مستحق صلح هستند. آنان برای چهل سال در جنگ بوده‌اند.»
mandegar
خلیل‌زاد گفته است که واشنگتن به این باور است که طرف‌های درگیر به‌شمول طالبان از راه جنگ پیروز شده نمی‌توانند و به همین دلیل راه حل برای جنگ کنونی در گفت‌وگوها نهفته است.
او گفته است: «ما باور داریم و تمامی طرف‌های جنگ به شمول طالبان می‌گویند که نمی‌توانند از راه نظامی به پیرزی برسند و حکومت افغانستان نیز می‌گوید که یک راه حل سیاسی می‌خواهد، ما هم می‌گویم که راه حل سیاسی می‌خواهیم.»
این نمایندۀ ویژۀ تأکید کرده که رسیدن به صلح پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در افغانستان خوب خواهد بود. به گفتۀ او در این صورت، زمینۀ حضور گروه طالبان نیز در انتخابات فراهم خواهد شد.
در همین حال، دونالد ترامپ رییس‌جمهور امریکا نیز در یک مصاحبه با واشنگتن پست گفته است که امکان دارد جنگ افغانستان به‌زودی به پایان برسد.
آقای ترامپ بار دیگر از حضور نیروهای امریکایی در افغانستان دفاع کرده و بیان داشته که اگر نیروهای خارجی از افغانستان خارج شوند، بار دیگر افغانستان به مرکز تروریسم تبدیل خواهد شد و تهدید جدی در برابر امریکا خواهد بود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.