متیس: در افغانستان می‌مانیم

گزارشگر:دو شنبه 12 قوس 1397 - ۱۲ قوس ۱۳۹۷

mandegar-3جیمز متیس، وزیر دفاع امریکا، می‌گوید که در حال حاضر برنامه امریکا روی پایان جنگ در افغانستان متمرکز است و این کشور برای خروج نظامیانش از افغانشتان برنامه‌یی ندارد.
آقای متیس می‌گوید که امریکا به عنوان عضو ایتلاف ۴۱ کشور جهان به تمامی تعهدات این ایتلاف پای‌بند است و اهمیت حضور نظامی‌اش را در منطقه به خوبی درک می‌کند.
وزیر دفاع امریکا در مورد طالبان نیز گفته است که این گروه هیچ ارزشی برای زنده‌گی مردم قایل نیستند و به دلیل آن که نمی‌تواند از طریق انتخابات به قدرت برسد، دست به هراس‌افگنی می‌زند.
پیشتر دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا، نیز گفته بود که حضور نظامیان کشورش در افغانستان ادامه می‌یابد؛ ضمن آن که گفت‌و‌گوهای جدی برای تأمین صلح در افغانستان در جریان است.
وزیر دفاع امریکا همچنان از اقدام رییس‌جمهور ترامپ برای افزایش نیروهای نظامی امریکا در افغانستان ستایش کرد و افزود که واشنگتن برای نخستین‌بار در ۱۷ سال اخیر برای برقراری صلح در این کشورش امیدوار شده است.
امریکا در حال حاضر حدود ۱۶ هزار سرباز در افغانستان دارد که بیشتر نقش مشوره‌دهی به نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان و نیز آموزش این نیروها را به عهده دارد؛ هرچند در بعضی از عملیات‌ها برای سرکوب هراس‌افگنان هم مشارکت دارند.
گزارش شده است که چهار سرباز امریکایی در هفته گذشته در افغانستان کشته شده‌اند و در جریان سال جاری ۱۳ سرباز امریکایی جان باخته‌اند.
براساس معلومات پنتاگون، رقم کُلی تلفات نیروهای امریکایی از آغاز حملّ نظامی این کشور به افغانستان از سال ۲۰۰۱ به این‌سو به ۲ هزار و ۴۰۰ تن می‌رسد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.