پس از شهادت نزدیک به ۵۰ تن: عاملان این رویداد باید محاکمه شوند

- ۰۵ جدی ۱۳۹۷

حملۀ تروریستی بر وزارت فواید عامه که در آن نزدیک به پنجاه تن شهید و بیش از بیست تن مجروح شدند، با واکنش‌های زیادی روبه‌رو شده است
فرستادۀ ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان ضمن نکوهش حمله گروهی تروریستی بر وزارت فواید عامه و بخشی‌ از معینیت شهدا و معلولان می‌گوید که عاملان این رویداد باید به عدالت کشانیده شوند.
mandegarدر پیامی که پس از چاشت دیروز از سوی تدامیچی یاماموتو به نشر رسیده، آمده است که سازمان ملل تلاش می‌کند، در مورد حمله گروهی مهاجمان و تعداد قربانیان حمله دو روز پیش در وزارت فواید عامه معلومات دقیق حاصل کند.
آقای یاماموتو تاکید کرده است که این چنین حملاتی که سبب تلفات سنگین غیرنظامیان می‌شود هیچ‌گونه توجیه ندارد و باید عاملان آن محاکمه شوند. او از تمام جناج‌ها خواسته است که قوانین بشر دوستانه را مراعات کنند و از آسیب رساندن به غیرنظامیان جلوگیری کنند.
فرستاده ویژه سازمان ملل برای افغانستان تصریح کرده است که آنان همیشه در کنار مردم افغانستان می‌ماند و از صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها نیز حمایت می‌کند تا این کشور به ثبات و آرامش برسند.
رییس حکومت وحدت ملی ساعاتی پس از این رویداد آن را نکوهش و تاکید کرده است که دشمنان مردم افغانستان برای پنهان کردن شکست‌های شان در مقابل نیروهای امنیتی، چنین حملاتی را در مقابل تاسیسات عامه و غیر نظامیان انجام می‌دهند.
رییس اجرایی حکومت وحدت ملی نیز گفته است مسوول این حملۀ تروریستی، طالبان جنایتکار هستند.
او گفته است: حمله تروریستی روز دوشنبه در کابل یک تراژیدی دردناک بود که از شهروندان بی‌گناه افغانستان قربانی گرفت.
به گفتۀ عبدالله عبدالله: «هر گروهی که این مسئولیت را به عهده بگیرد، نزد حکومت و مردم افغانستان مسوول این جنایت گروه تروریستی طالبان و کشور حمایت کننده آنان است. گروهی که جرأت مذاکره رو به رو با حکومت و مردم افغانستان را ندارد و از کشتن شهروندان و ریختن خون بی‌گناهان دریغ نمی‌کند».
دو روز پیش، چهار مهاجم انتحاری با حمله بر وزارت فواید عامه نزدیک به پنجاه نفر را کشت و حدود چهل نفر دیگر را زخمی ساخت. وزارت صحت عامه کشته شدن ۴۰ نفر و زخمی شدن ۲۷ نفر دیگر را تأیید کرده است که به شفاخانه‌ها انتقال یافته اند.
نجیب دانش، سخنگوی وزارت داخله نیز گفته است: «حوالی ساعت ۳:۱۵ دقیقه بعد از ظهر دوشنبه، ۴ تروریست پس از یک انفجار موتر بم در نزدیک تعمیر اداره شهدا و معلولین، وارد این دو اداره شدند. دو تروریست وارد وزارت فواید عامه و یکی از آنها وارد اداره شهدا و معلولین شدند و غیرنظامیان را هدف قرار دادند».

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.