طالبان: دیداری با نماینده‌گان دولت کابل در نشست جده نخواهیم داشت

گزارشگر:یک شنبه 9 جدی 1397 - ۰۹ جدی ۱۳۹۷

شورای عالی صلح انتظار دارد که کشورهای اشتراک کننده در نشست جده، زمینۀ گفت‌وگوهای مستقیم نماینده‌گان حکومت افغانستان و گروه طالبان را فراهم کنند. در واکنش به این درخواست، سخنگوی طالبان گفته است که دیداری با نماینده‌گان حکومت افغانستان نخواهند داشت.
مسوولان در شورای عالی صلح کشور می‌گویند که این شورا انتظار دارد تا در نشستی که پیرامون صلح افغانستان در عربستان برگزار می‌شود،‌ حامیان طالبان زیر فشار قرار گیرند تا از اخلال‌گری در گفت‌وگوهای صلح جلوگیری شود.
سیداحسان طاهری سخنگوی شورای عالی صلح می‌گوید که این شورا از هرگونه فرصتی که با هماهنگی دولت افغانستان در روند گفت‌وگوهای صلح ایجاد شود و این فرصت‌ها منجر به صلح شود، حمایت و پشتیبانی می‌کند.
آقای طاهری تأکید کرد، در نشست جده، کشورهای تأثیرگذار در روند صلح افغانستان اشتراک می‌کنند و این نشست می‌تواند در روند صلح افغانستان موثر واقع شود.
ذبیح‌الله مجاهد یکی از سخنگویان طالبان، در واکنش به گزارش‌های منتشر شده در خصوص توافق بر سر دیدار نماینده‌گان این گروه و نمایندگان دولت افغانستان، این گزارش ها را نادرست و شایعه خواند.
روزنامه دی-نیشن پاکستان از قول مقام‌های ارشد این کشور نوشته است که اسلام‌آباد حکومت افغانستان و گروه طالبان را متقاعد کرده که با هم بنشینند و در آینده نزدیک روی شرایط شان برای رسیدن به صلح به گونۀ مستقیم رای‌زنی کنند.
قرار است، تا دو هفته دیگر، چهارمین دور نشست مذاکرات صلح افغانستان با حضور نماینده‌گان کشورهای امریکا، افغانستان و منطقه و گروه طالبان در شهر جده عربستان سعودی برگزار شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.