احمدولی مسعود در نشستِ حمایتی جوانان: تا زمانی که مردم به وفاق ملی و منشور ملی دست نیابند به صلح و ثبات نمی‌رسند

گزارشگر:صدیق/ یک شنبه 9 جدی 1397 - ۰۹ جدی ۱۳۹۷

احمدولی مسعود، نامزد تیم وفاق ملی در انتخابات ریاست‌جمهوری که دیروز شنبه، ۸ جدی در جمعی از جوانان ولایت‌های بامیان، غزنی و غرب کابل، صحبت می‌کرد، گفت که تا زمانی که مردم به وفاق ملی و منشور ملی دست نیابند به صلح و ثبات نمی‌رسند
به گفتۀ او، سعادت و خوشبختی خود را در خوشی و سعادت مردمم می‌بینم و به همین منظور وارد میدان انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو شده‌ام.
mandegarآقای مسعود می‌گوید که در طول ۱۷ سال فرد محوری، نتوانست چالش‌ها و مشکلات این کشور را حل کند. امروز که ما با «تیم وفاق ملی» وارد میدان شده‌ایم و در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌‎رو خود را نامزد می‌کنیم، در نظر داریم تا به چالش‌های موجود نقطۀ پایان بگذاریم.
آقای مسعود گفت که نه هوس «پادشاهی» دارم و نه «موتر دوانی»، «من عاشق خدمت برای مردم خود استم» و شما جوانان می‌توانید به درد افغانستان نسخه تجویز کنید. او گفت که شما می‌توانید با حمایت از تیم وفاق ملی به نظام و حکومتی دست ‌یابیم که در خدمت مردم قرار داشته باشد.
او گفت که در زمان حکومت کرزی، کرسی‌های مختلف «معاونیت اول ریاست‌جمهوری، وزارت خارجۀ و وزارت مخابرات برای ما پیشنهاد شد»، اما به دلیل این‌که این نظام‌ها ملی و مردمی نبودند مورد پسند من قرار نگرفت.
نامزد تیم وفاق ملی در انتخابات ریاست‌جمهوری می‌گوید که برای من مردم ما قابل اهمیت است، ما هیچ برنامۀ پنهانی، خصوصی و پشت پرده‌ نداریم و تلاش ما این است که با تیم وفاق ملی صاحب نظام ملی و همه‌شمول شویم.
چرا وفاق ملی؟
احمدولی مسعود در ادامۀ سخنان خود گفت که در ۱۷ سال گذشته فرصت‌ها به دلیل فرد محوری مشترکان افغانستان از دست رفت و امروز ما در دیدار با دپیلومات‌ها و سفیران کشورهای بیرونی تأکید می‌کنیم که دیگر فرد محوری پاسخ نمی‌دهد. او گفت که فرد محوری در ۱۷ سال سبب بحرانی شدن دوبارۀ اوضاع کشور شد.
او گفت که نه‌ »درانی» می‌تواند مشکلات کشور را حل کند، نه «غلجایی» می‌تواند به تنهایی به این مشکلات فایق آید، تنها برنامه می‌تواند به چالش‌های موجود نقطۀ پایان بگذارد.
آقای مسعود با اشاره به اهداف تیم وفاق ملی در انتخابات پیش‌روی ریاست‌جمهوری، گفت: تا زمانی که مردم به وفاق و منشور ملی دست نیابند، به صلح و ثبات نمی‌رسند.
او گفت: حرف ما عدالت محور‌ی‌ست، حکومت استبدادی را نمی‌پذیریم و تلاش ما به ایجاد ساختاری است که همۀ مردم خود را در آن ببینند. هدف عمدۀ ما این است که از نشانی تیم وفاق ملی در آینده صاحب یک نشانی سیاسی باشیم تا بتوانیم وضعیت بحرانی موجود را مهار کنیم.
صلح
نامزد تیم وفاق ملی در انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به روند گفت‌وگوهای صلح، نیز گفت که سران دولت و مردم در جریان روند صلح قرارندارند و سران حکومت وحدت ملی منتظر اظهارات خلیل‌زاد هستند.
آقای مسعود افزود که تلاش تیم وفاق ملی بر آن است تا صاحب حکومت شویم که رهبری روند جنگ و صلح را به دست خود داشته باشیم. او گفت: جوانان ناجی وضعیت فعلی کشور هستند و با شکستن دیوارهای قومی، زبانی و سمتی می‌توانند، زعیم آینده کشور را تعیین کنند.
هم‌چنان جوانان که در این مجلس اشتراک کرده بودند، با استقبال از نامزدی احمد ولی مسعود در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو، گفتند که او را تنها گزینۀ با برنامه یافته‌اند.
نسیم، اکبری که به نماینده‌گی از دیگر جوانان در این نشست صحبت می‌کرد، گفت که حکومت وحدت ملی با شعارهای عوام‌فریبانه روی کار آمد، اما نتیجۀ کارکرد این نظام افزایش تلفات نظامی و ملکی، افزایش فقر و گریز مغزها و نابسامانی‌ها است امروز دامن‌گیر مردم شده است.
این جوان افزود که امروز ما از احمدولی مسعود، به دلیل داشتن برنامه و پشت کارش از او در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو حمایت می‌کنیم.
او با اشاره به جوانان گفت که در انتخاب ریاست‌جمهوری دقیق باشید و فردی را انتخاب کنید که برای مهار چالش‌های موجود برنامه داشته باشد.
وفاق ملی طرحی سیاسی و در عین حال، تیم سیاسیِ است که از سوی جریان سیاسی آجندای ملی برای رفتن به سمت انتخابات و شکل دادن «دولت وفاق ملی» ارایه شده است تا جریان‌ها، احزاب و شخصیت‌ها و فعالان مستقل سیاسی بتوانند در محور برنامه‌ها و مفاهیم وفاق ملی بستری وسیع برای عمل سیاسی در کشور داشته باشند تا از مجرای آن تیم وفاق ملی را در فرایند انتخابات به سمتِ تشکیل دولت وفاق ملی پس از انتخابات شکل دهند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.