آموزگاران: کمیسیون انتخابات پول ما را پرداخت نکرده است

گزارشگر:روح‌الله بهزاد/شنبه 22 جدی 1397 - ۲۲ جدی ۱۳۹۷

شماری از آموزگارانی که در روز انتخابات پارلمانی در مکتب‌ها در همکاری با کمیسیون انتخابات کار می‌کردند، شکایت دارند که پول‌های‌شان از سوی این کمیسیون تاکنون پرداخت نشده است.

آنان به روزنامۀ ماندگار می‌گویند که در بدل پولِ اضافه‌کاری در روز انتخابات به عنوان کارمندان کمیسیون انتخابات کار کردند، اما اکنون که نزدیک به

67945637-F568-4F30-8A95-6AD3A2666468_w1023_r1_s

سه‌ماه از انتخابات پارلمانی می‌گذرد، اما به آنان پول‌های شان پرداخت نشده است.

در عین حال، مسوولان در کمیسیون انتخابات می‌گویند که پول آموزگاران را موسسۀ «UNDP» می‌پردازد و به دلیل نداشتن حساب بانکی برخی از آموزگاران، پول‌های شان تا کنون پرداخت نشده است.

عبدالعزیز ابراهیمی، معاون سخنگوی کمیسیون انتخابات به روزنامۀ ماندگار می‌گوید که حق‌الزحمه‌یی که برای آموزگاران مکتب‌ها در روز انتخابات در نظر گرفته شده بود، معاش نه بلکه امتیاز بود. آقای ابراهیمی می‌افزاید که پول در نظر گرفته شده برای آموزگاران را موسسۀ «UNDP» می‌پردازد.

او می‌گوید که کارشیوۀ پرداخت معاشات موسسۀ «UNDP» از طریق آکونت بانکی است و بسیاری از آموزگارانی که اکونت بانکی نداشته اند، تاکنون معاش‌های شان پرداخت نشده است.

معاون سخنگوی کمیسیون انتخابات در پیوند به خسارات وارد شده به مکتب‌ها در روز انتخابات می‌گوید که پولِ خسارات وارد شده به مکتب‌ها را نیز موسسۀ «UNDP» می‌پردازد و به دلیل، تکمیل نبود اسناد و مدارکی که باید از سوی وزارت معارف به کمیسیون و «UNDP» فرستاده می‌شد، این کار با سکته‌گی مواجه شده است.

همزمان بااین، دستگیر منیر، مشاور ارشد وزارت معارف به روزنامۀ ماندگار می‌گوید که برای رفع این مشکل در دو نوبت با معاذالله دولتی، کمیشنر کمیسیون انتخابات دیدار داشته‌اند. آقای منیر می‌گوید که کمیسیون انتخابات به وزارت معارف وعده سپرده است که تا هفتۀ آینده معاش تمام آموزگاران را می‌پردازند.

به گفتۀ مشاور ارشد وزارت معارف، کمیسیون انتخابات از وزارت معارف ۱۲۵ هزار آموزگار در سراسر کشور برای همکاری در انتخابات تقاضا کرده بود که این همکاری از سوی آنان صورت گرفت.

آقای منیر همچنان گفت، پولی که برای آموزگارانیِ مکتب‌های دولتی در روز انتخابات در نظر گرفته شده است، «امتیاز» نه، بلکه «حق مسلم» شان است. او می‌گوید که براساس قانون کار، آموزگاران پولِ اضافه‌کاری شان را می‌گیرند، نه پولی که امتیازی کمیسیون انتخابات یا هر نهاد دیگری را باشد.

به گفتۀ او: براساس قانون کار، یک آموزگار اگر بعد از هشت ساعت کار می‌کند، برایش اضافه‌کاری پرداخت باشد شود. آموزگارانِ وزارت معارف هم بربنیاد یک تفاهم‌نامه با کمیسیون انتخابات، در بدلِ پول اضافه‌کاری حاضر به همکاری شدند.

او در پیوند به مکتب‌های خسارت دیده در روز انتخابات می‌گوید که تمام اسناد و مدارک در پیوند به مکتب‌های خسارت دیده به کمیسیون انتخابات سپرده شده است.

او در پاسخ به ادعای معاون سخنگوی کمیسیون انتخابات که گفته است، اسناد و مدارک رسیده از سوی وزارت معارف به آنان «ناتکمیل است»، گفت: ما تمام اسناد و مدارکی را که نیاز بود؛ به کمیسیون انتخابات سپرده‌ایم و اگر مشکل و کمبودی در اسناد و مدارک وجود دارد، مسوولان کمیسیون انتخابات باید این مسأله را رسماً به وزارت معارف طی مکتوب تا کنون اطلاع می‌دادند/بدهند.

 

 

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.