داوودزی: امید خود را برای گفت‌وگوهای مستقیم با طالبان از دست نداده‌ایم

گزارشگر:یکشنبه 23 جدی 1397 - ۲۳ جدی ۱۳۹۷

عمر داوودزی، رییس دبیرخانۀ شورای عالی صلح می‌گوید که طالبان همیشه با این بهانه که در گام اول خواهان مذاکره با ایالات متحده و سپس با دولت افغانستان است، مذاکره با کابل را به تعویق می‌انداخت، به منظور اتمام چنین بهانه‌هایی دولت افغانستان به ایالات متحده اجازه مذاکره مستقیم با طالبان را صادر کرد.

داوودزی

آقای داوودزی که با یک رسانۀ پاکستانی صحبت می‌کرد، گفت که پس از دیدار مقامات امریکایی با طالبان، این گروه خواسته‌های خود را بر روی میز قرار داد و ایالات متحده آن را با دولت افغانستان و سیاست‌مداران این کشور به اشتراک گذاشت.
در عین حال، این مقام رسمی اشاره کرد که توافق میان واشنگتن و کابل به این صورت بود که پس از چند دوره برگزاری اجلاس میان نماینده‌گان امریکا و طالبان، این دیدارها به صورت رو در رو میان دولت افغانستان و طالبان انجام شود، اما ما امید خود را از دست نداده‌ایم و امیدواریم به‌زودی کابل و طالبان بر سر میز مذاکره بنشینند.

انتظار می‌رفت که طالبان در دور دوم مذاکرات چند ملیتی در ابوظبی با نماینده‌گان کابل دیدار داشته باشد، اما طالبان با رد این درخواست اعلام کردند که از سوی شورای رهبران خود اجازه مذاکره با کابل را ندارند.

با این حال، داوودزی اطمینان می‌دهد که طالبان و دولت افغانستان در چند ماه آینده با یکدیگر دیدار خواهند کرد. او همچنان از سال ۲۰۱۹ میلادی با عنوان سال تحقق صلح در افغانستان یاد کرد گفت که در سال جدید میلادی ما گواه امضای معاهده صلح افغانستان خواهیم بود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.