طالبان: اگر امریکا صادق نباشد، گفت‌وگوها را به حالت تعلیق در می‌آوریم

گزارشگر:چهارشنبه 26 جدی 1397 - ۲۶ جدی ۱۳۹۷

طالبان می‌گویند: اگر امریکایی‌ها در گفت‌وگوهای صلح با آنان صادقانه عمل نکند، این گروه گفت‌وگوها را متوقف می‌کند.

گروه طالبان با نشر اعلامیه‌یی به امریکایی‌ها هشدار داده اند که اگر با این گروه صادقانه وارد گفت‌وگو نشوند، این گروه، گفت‌وگوهای صلح را به حالت تعلیق در می‌آورد.

09438509348-599x400

دراین اعلامیه تاکید شده که براساس نشست ماه نوامبر سال جاری قرار بود در نشست هفتۀ گذشته روی موضوعات مشخص صحبت شود، اما امریکا ماده‌های جدیدی را بر این موضوعات افزوده است.

در این اعلامیه آمده است که امریکایی‌ها با تطمیع کشورهای دیگر می‌خواهند فشارها را بر طالبان افزایش دهند و این موضوع می‌رساند که هدف امریکایی‌ها آوردن صلح نه، بلکه تأمین منافع خودشان است.

طالبان دراین اعلامیه هشدار داده اند که اگر این وضعیت دوام کند و امریکایی‌ها صادقانه وارد مذاکرات نشوند،  این گره مجبور  است تا گفت‌وگوهای صلح و مذاکرات را تا زمانی که امریکا به جای فشار و تاکتیک‌ها، برای صلح واقعی گام نگذارد، به تعویق بیندازد.

این در حالی است که اخیرا گروه طالبان به دنبال لغو نشست جده با نمایندۀ ویژه امریکا برای صلح افغانستان، اعلام کرد که جلسه خود با نمایندگان امریکا در قطر را نیز لغو کرده است.

دلیل لغو این گفت‌وگوها اختلاف‌نظر روی آجندای آن خوانده شده است. اما سفارت امریکا در کابل اعلام کرد که برگزاری چنین جلسه‌ای در دستور کار آنان نبوده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.