هشتمین نامزد ثبت نام کرد

گزارشگر:شنبه 29 جدی 1397 - ۲۸ جدی ۱۳۹۷

mandegarمحمد حنیف اتمر با محمد یونس قانونی به حیث معاون نخست و محمد محقق به حیث معاون دوم با شعار «صلح و اعتدال» برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۳۹۸ ثبت نام کردند.
اعضای این دستۀ انتخاباتی دیروز جمعه در یک نشست خبری در کابل، برنامه‌های‌شان را اعلام کردند.
آنان از شیوه حکومت‌داری فعلی به شدت انتقاد کرده و حکومت وحدت ملی را حکومتی ناکام خواندند.
آقای اتمر در این نشست خبری بیان داشت که به علت بی‌کفایتی حکومت فعلی، با چهار خطر حیاتی روبه‌رو شدیم که دفع این چهار خطر به هدف ما مبدل شده است.
به باور او، این چالش‌ها شامل تداوم جنگ تحمیلی و ظالمانه بر ملت. رقابت‌های بین‌المللی و بی‌ثباتی که امکان جنگ نیابی را در کشور ممکن می‌سازد. فقر و محرومیت بی‌نظیر در حالی که ثروتمندترین از لحاظ معنوی و فقیرترین از لحاظ مادی در آسیای مرکزی ماندیم، و خطر چهارم، ناتوانی حکومت موجود است که نه تنها توان این را ندارد که این خطرات را دفع کند، بلکه هر روز فرصت‌های طلایی را از دست می‌دهد.
حنیف اتمر پیش از این به حیث مشاور امنیت ملی اشرف غنی وظیفه انجام داد که به دلیل اختلافات جدی با رییس حکومت وحدت ملی از سمتش کنار رفت.
روند ثبت نام نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری به تاریخ ۱۳ حدی آغاز شد و تا فردا ادامه دارد. تا کنون ۸ به شمول حکیم تورسن، لطیف پدرام، فرامرز تمنا، عنایت‌الله حفیظ، محمد حنیف اتمر، زلمی رسول، نورالحق علومی و سید نورالله جلیلی برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۳۹۸ ثبت نام کرده‌اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.