ترامپ پرواز پلوسی به افغانستان را لغو کرد

گزارشگر:شنبه 29 جدی 1397 - ۲۸ جدی ۱۳۹۷

mandegarاین اقدام از سوی دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا در تلافی اختلاف نظر میان رهبران دموکرات و جمهوری‌خواه صورت گرفته که باعث شده تا مسألۀ تعطیلی دولت که نزدیک است یک ماهه شود، لاینحل باقی بماند.
نانسی پلوسی، رییس مجلس نماینده‌گان امریکا و رهبر اکثریت دموکرات قرار بود به افغانستان برود که ترامپ گفت اجازه نمی‌دهد هواپیمای نظامی که پلوسی قرار بود از آن برای سفر به افغانستان استفاده کند، پرواز کند.
یکی از مقام‌های کاخ سفید گفت: دولت با نیروی هوایی و وزارت دفاع دست به یکی کرد و حق داشتن هواپیمای نظامی را از رییس مجلس نماینده‌گان گرفت.
کاخ سفید نامۀ ترامپ به پلوسی را یک  روز پس از آن منتشر کرد که رییس مجلس نماینده‌گان به ترامپ پیشنهاد کرد سخنرانی سالانه‌اش را تا زمان حل مسألۀ تعطیلی دولت به تعویق بیندازد؛ این سخنرانی قرار است اواخر ماه جاری انجام شود.
ترامپ روز پنجشنبه به پلوسی نوشت: به دلیل تعطیلی دولت، متأسفم که باید به شما اطلاع دهم سفرتان به بروکسل، مصر و افغانستان به تعویق می‌افتد. زمانی که تعطیلی دولت حل شد، این سفر هفت روزه را یک بار دیگر برنامه‌ریزی می‌کنیم.
بعداً سخنگوی پلوسی گفت که توقف در بروکسل تنها برای استراحت خلبان است و مصر در دستور سفر پلوسی نیست. همچنین با وجود اینکه افغانستان یکی از کشورهایی بود که پلوسی قصد داشت به آنجا برود، اما ترامپ گفت که پلوسی می‌تواند با پرواز تجاری به آنجا سفر کند.
ترامپ برای پلوسی نوشت: اگر می‌خواهید به سفر خودتان برسید،‌ با پرواز تجاری بروید این امتیاز برای شماست.
رییس‌جمهوری امریکا به وزارت دفاع دستور داده که از هواپیماهای نظامی برای پشتیبانی سفر پلوسی استفاده نکند که شامل حمل و نقل هوایی و شرایط ویژۀ امنیتی می‌شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.