حملۀ موتر بمب در میدان وردک جان ۲۰ سرباز امنیتی را گرفت

- ۰۱ دلو ۱۳۹۷

mandegarیک مهاجم انتحاری صبح دیروز یک تانک هاموی پُر از مواد منفجره را در برابر دروازۀ ورودی قطعات خاص نیروهای امنیت ملی در ساحۀ باغ زنانۀ ولایت میدان وردک منفجر کرد.
جنرال عبدالرازق ساپی، فرمانده لوای چهارم پیاده در ولایت میدان وردک به رسانه‌ها گفته است که پس از این انفجار، چهار مهاجم دیگر قصد داشتن با استفاده از یک موتر نوع کرولا وارد ساختمان قطعات خاص شوند با نیروهای امنیتی به درگیری پرداختند و کشته شدند.
او می افزاید که در نتیجۀ انفجار این موتر بمب‌گذاری شده، دست‌کم ۲۰ نیروی امنیتی جان باختند و ۴۰ سرباز دیگر هم زخمی شدند.
بر اساس گزارش‌ها بیشتر قربانیان این رویداد نظامیان و کارمندان قطعه خاص امنیت ملی هستند. مسوولان صحت عامه ولایت میدان وردک نیز وضعیت شماری از زخمیان این رویداد را وخیم اعلام کرده و گفته اند که این نظامیان به منظور تداوی بهتر، به ولایت کابل منتقل شده اند.
گروه طالبان مسوولیت این حمله را بر عهده گرفته است.
ولایت میدان وردک در غرب کابل از ولایات به شدت ناامن است. گروه طالبان و افراد شبکۀ حقانی در اکثر بخش‌های این ولایت حضور گسترده دارند و هرازگاهی با نیروهای امنیتی درگیر می‌شوند.
این در حالی است که دو روز پیش نیز کاروان موترهای محمد انور اسحق‌زی والی و رییس امنیت ملی ولایت لوگر در شاهراه عمومی کابل- لوگر هدف یک موتر بمب‌گذاری شده قرار گرفت.
در یک ماه گذشته، دو حمله قدرت مند انتحاری و گروهی در کابل پایتخت نیز ده‌ها کشته و زخمی بر جای گذاشته است. مسوولیت این حملات را نیز گروه طالبان به عهده گرفته اند. گروهی که دولت از یک‌سال به این سو، تمام تلاشش را روی گفت‌وگو و صلح با آنها متمرکز ساخته است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.