یوناما: جوانان به حاشیه رانده شده‌ با خطر جذب از سوی شورشیان مواجه‌اند

- ۰۵ دلو ۱۳۹۷

mandegarهیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان، یوناما، می‌گوید که یک‌ سوم جمعیت در افغانستان را جوانان تشکیل می‌دهند، اما این جمعیت به حاشیه رانده شده‌ و با خطر جذب و استخدام توسط گروه‌های تروریستی و مخالفان مسلح دولت مواجه‌اند.
یوناما در بیانیه‌یی که در بارۀ نشست شماری از جوانان و فعالان جامعه مدنی ولایت کاپیسا، در شهر محمود راقی مرکز این ولایت به منظور بحث روی چگونگی سهم‌گیری معنادار جوانان در تصمیم‌گیری‌های سیاسی و اجتماعی منشتر کرده، گفته است که افغانستان یکی از کشورهای جهان است که بخش اعظم جمعیت آن را جوانان تشکیل می‌دهند.
هیأت معاونت سازمان ملل متحد می‌‌افزاید که علی‌رغم این که از جوانان به عنوان منبع ارزشمند برای توسعه و آیندۀ افغانستان نام‌برده می‌شود، اما این قشر به حاشیه رانده شده‌اند. یوناما در بیانیه خود گفته است: «علی‌رغم شناخت جوانان به عنوان منابع ارزشمند در توسعه کشور و ساختن آینده افغانستان، هنوز هم شمار زیادی از جوانان به حاشیه رانده شده‌اند و با بی‌سوادی، بی‌کاری و فقر دست به گریبان هستند و این عوامل آنها را در مقابل استخدام از سوی شورشیان آسیب‌پذیر می‌سازد».
یوناما به سهم‌گیری معنادار جوانان در تصمیم‌گیری‌های سیاسی و اجتماعی تاکید کرده می‌گوید که این سازمان دولت افغانستان را در افزایش سهم‌گیری و انسجام اجتماعی جوانان کمک می‌کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.